پروژه پارک گردشگری با بیش از 10 نوع کاربری اجرا خواهد شد

سید مهران عالم زاده تصریح کرد: نیاز است در ابتدای امر در مورد حقوق مالکانه و اقدامات در دستور کار در پروژه پارک گردشگری و پروژه های دیگر، مرجع حقوقی مشخص و تعیین شود.

وی بیان کرد: در مورد اولویت قراردادن مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی و مصوبات میراث فرهنگی در اجرای پروژه ها، باید به زودی تکلیف را مشخص کرد تا بتوانیم به لحاظ حقوقی اظهار نظر و اقدام کنیم.

شهردار با تاکید بر اینکه پروژه پارک گردشگری اهمیت دارد، اظهار کرد: در هر صورت رعایت حقوق مالکانه مردم برای شهرداری اولویت دارد و در مورد بافت مسکونی اطراف پروژه‌ها از جمله پروژه گردشگری قلعه دختر و قلعه اردشیر و همچنین پروژه پارک گردشگری باید این موضوع را مدنظر قرار داد.

مرتضی ادیب مشاور و طراح پروژه پارک گردشگری از انجام مطالعات پیرامون این پروژه گفت و ادامه داد: در طراحی این پروژه سه بعد اقتصادی، اجتماعی و محیطی در نظر گرفته شده است.

وی برعناصر تاریخی و افزودن ارزش های محیطی در این طرح تاکید کرد و افزود: در طراحی پارک گردشگری، بیش از 10 نوع کاربری از جمله ورزشی، تفریحی، هنری، آموزشی، کودک و سرگرمی، طبیعت و کشاورزی، تجاری، اقامتی و گردشگری، بازگشت به فرهنگ، فرهنگی و نمایشی دیده شده است.

او به بهره گیری از مطالعات قبلی پروژه های مشابه و نظر سنجی از مردم اشاره کرد و گفت: در طراحی این پروژه، امکانات و ظرفیت های  شهر را شناسایی و پیشنهادات و انتظارات مردم را در مورد اجرای پارکها رصد کردیم.

مشاور و طراح پروژه پارک گردشگری عنوان کرد: ارتباط پروژه پارک گردشگری را با آثار ارزشمند تاریخی در محدوده پردیسان قائم از ویژگی های منحصر به فرد این طرح است و سایت گردشگری نمی تواند از محدوده‌های اطراف جدا در نظر گرفته شود بنابراین عناصر فرهنگی، تاریخی و طبیعی در این طرح با هم دیده شده اند و پیوستگی طبیعی بین عناصر وجود دارد.

وی تصریح کرد: مرکز صنایع دستی، پارک آبی سرپوشیده، باغ گیاه شناسی، سالن کنسرت، آمفی تئاتر روباز، رستوران، کافه بازار، اقامتگاه بومی، کاروانسراها، افلاک نما و رصد خانه را از جمله امکانات در نظر گرفته شده برای این پارک ذکر کرد.

پروژه پارک گردشکری به زودی جنب پردیسان قائم اجرا می شود و بیش از 10 نوع کاربری در این پارک در نظر گرفته شده که حال حاضر با تکمیل مطالعات، برنامه راهبردی و اقدامات پروژه توسط مشاور طرح در حال تکمیل است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28485
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.