زاهدی اعلام کرد


حمایت ستاد اجرایی فرمان امام برای ایجاد یک دانشگاه علمی کاربردی در جنوب کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: طی تماس تلفنی که با رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) داشتم، مقرر شد این ستاد از دانشگاه جامع علمی کاربردی استان حمایت کند تا بتواند در جنوب کرمان یک دانشگاه با توجه به ظرفیت های آن منطقه ایجاد کند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمدمهدی زاهدی در دیدار با رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان توسعه آموزش مهارتی همراه با خلاقیت و نو آوری را در آموزش عالی استان کرمان لازم برشمرد.

وی در ادامه به وضعیت دانشگاه های کشور پرداخت و افزود: در حوزه دانشگاهی نسبت به بسیاری از کشورها عقب هستیم و باید نسل جدید دانشگاه ها را در کشور فعال کنیم.

زاهدی گفت: دانشگاه های ما هنوز دارند در نسل سوم دانشگاه ها در جا می زنند در حالی که دنیا دانشگاه نسل چهارم را پایان می برد و برخی کشورها هم نسل پنجم را آغاز کرده اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اضافه کرد: زیبنده کشور ما نیست که هنوز در دانشگاه های نسل سوم حضور داشته باشد، باید به سرعت دانشگاه های خلاق، نوآور و کارآفرین را پشت سر بگذاریم تا در رقابت های بین المللی حوزه علم، فناوری و نو آوری حضوری موثر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی، فنی و حرفه ای، دانشگاه چمران و تمامی دانشگاه های جامع ما  وظیفه‌ی سنگینی بر عهده دارند، ابراز کرد: حتی در رشته های علوم انسانی می توانیم با تغییر ریلِ نظری به کاربردی، چند رشته ای و بین رشته ای دوران رسیدن به هدف را کوتاه کنیم.

وی از حمایت ستاد اجرایی فرمان امام از دانشگاه علمی کاربردی کرمان و سرمایه گذاری این نهاد در جنوب استان خبر داد و گفت: طی تماس تلفنی که با رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) داشتم، مقرر شد این ستاد از دانشگاه جامع علمی کاربردی استان حمایت کند تا بتواند در جنوب کرمان یک دانشگاه با توجه به ظرفیت های آن منطقه ایجاد کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96343
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.