ریگان برای مقابله با پدیده گرد و غبار به اعتبارات ملی نیاز دارد

فرماندار ریگان در شرق استان کرمان با تاکید بر اینکه نیمی از روستاهای این شهرستان در شرایط طوفان و گرد و خاک در محاصره شن‌های روان قرار می‌گیرند گفت: برای مهار این پدیده و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به زیرساخت‌ها و بافت‌های شهری و روستایی در این شهرستان به اعتبارات ملی نیاز است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مراد آبیار با اشاره به اینکه مسیر ارتباطی ریگان به جاسک در مناطق سخت گذر این شهرستان واقع شده افزود: این جاده به طول ۷۶ کیلومتر ۵۳ روستای شهرستان ریگان را پوشش می‌دهد اما تاکنون فقط پنج کیلومتر آن آسفالت شده و نیاز به تخصیص اعتبارات ملی برای تکمیل این مسیر ارتباطی وجود دارد.

وی همچنین به مشکلات مسیر ارتباطی ریگان به نرماشیر در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این مسیر ارتباطی ۴۵ کیلومتری هر ساله دهها کشته و زخمی بر جای می‌گذارد از اینرو نیازمند تخصیص اعتبار برای تکمیل، بهسازی و دوبانده شدن است.

فرماندار ریگان ضمن اشاره به مشکلات پیش رو برای تکمیل مجتمع فرهنگی و تفریحی این شهرستان گفت: اتمام این پروژه که ۱۰ سال بلاتکلیف و نیمه کاره باقیمانده نیز با توجه به شرایط این شهرستان به اعتبارات در حوزه ملی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه کانون بحران فرسایش بادی در کشور است تصریح کرد: طوفان و گردوغبار سالانه خسارات زیادی به زیر ساخت‌های این شهرستان وارد می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95074
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.