سامان دهی به نفرات شتر رسید؛


پرونده شترهای قاتل قلعه گنج روی میزقاضی

دادستان قلعه گنج گفت: شتر‌های سرگردان در حاشیه‌ محور‌های مواصلاتی قلعه گنج ساماندهی می‌شوند.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، کیومرث قاسمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج گفت: با توجه به مخاطره‌های ناشی از تردد شتر‌های سرگردان و بلاصاحب در محور‌های مواصلاتی شهرستان قلعه گنج و بروز حوادث ناگوار در ماه‌های اخیر دستورات لازم جهت جمع آوری این شتر‌ها صادر شده است.

او در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قلعه گنج با بیان اینکه رسیدگی قانونی به مطالبات عمومی شهروندان از مهمترین اولویت‌های کاری مسئولان قضایی است افزود: ساماندهی وضعیت تردد شتر‌های سرگردان و رها شده در جاده‌های مواصلاتی شهرستان قلعه گنج از مصادیق احقاق حقوق عامه می‌باشد .

دادستان قلعه گنج بیان کرد: ظرف سه ماه گذشته ۸ نفر در اثر تصادف از طریق برخورد با شتر جان خود را در محور‌های مواصلاتی قلعه گنج از دست داده اند.

او اظهار کرد: به منظور پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از تکرار حوادث تلخ ناشی از تصادف با احشام دستور فوری لازم جهت جمع آوری این شتر‌ها به دستگاه‌های مسئول از جمله اداره جهاد کشاورزی و راهداری قلعه گنج صادر ودر جاده‌ دهستان مارز به دستور دادستانی تعدادی از شتر‌ها جمع آوری شدند.

دادستان قلعه گنج بیان کرد: تمامی شترداران منطقه قلعه گنج وظیفه دارند برای جمع آوری و ساماندهی احشام خود طی یک ماه آینده اقدام و شتر‌های خود را با هماهنگی جهاد کشاورزی پلاک کوبی و هویت گذاری کنند.

او تصریح کرد : پس از اتمام مهلت قانونی چنانچه هرگونه خسارتی اعم از جانی و مالی به خودرو‌های عبوری در مسیر‌های قلعه گنج بر اثر برخورد شتر رخ دهد، مالکین و صاحبان شتر‌ها، متعهد به پرداخت غرامت و خسارات ناشی از آن هستند.

دادستان قلعه گنج گفت:و در غیر اینصورت مالکانی که دام خود را جمع آوری و هویت گذاری دام نکرده و دربیابان وجاده آن ها را رهاسازی کنند با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.

او تاکید کرد: چه بسا شترهای رها شده جمع آوری و بلاصاحب محسوب می شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81968
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.