کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد؛


بارش برف‌وباران و کاهش دما در روزهای پایانی هفته

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروز وزش باد، بارش برف‌وباران در سطح استان پیش‌بینی می‌شود همچنین شاهد کاهش دما در روزهای پایانی هفته هستیم؛ لذا لغزندگی جاده‌ها، یخ‌زدگی معابر و خسارت به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست

به گزارش کرمان‌و به نقل از باشگاه خبرنگاران، مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان کمی ابری تا ابریست، گفت: برای امروز وزش باد، بارش برف‌وباران در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: روز جمعه از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود و روز جمعه بسیار روز سردی است.

او گفت: همچنین در مناطق کوهستانی، ارتفاعات و سردسیر بارش به‌صورت برف است.

سلاجقه بیان داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته سیرجان با ۱۴ میلی‌متر، بافت ۱۱، کرمان ۷ ونیم میلی‌متر بیشترین بارندگی‌ها را داشته‌اند.

 کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنین برای فردا وزش باد شدید را نیز در سطح استان داریم .

سلاجقه افزود: شاهد کاهش دما در روزهای پایانی هفته هستیم؛ لذا لغزندگی جاده‌ها، یخ‌زدگی معابر و خسارت به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست و کشاورزان تمهیدات لازم را برای تنظیم دما در سالن‌های پرورشی و تهویه مناسب داشته باشند.

 سلاجقه تصریح کرد: تا صبح شنبه در ساعات شب و اوایل صبح پدیده مه آلودگی را در سطح جاده‌ها داریم؛ لذا قبل از تردد در محورهای استان از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۲۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله‌زار با دمای ۷ درجه سانتیگراد زیر صفر خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده است.

سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را یک درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115813
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.