مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد


فعالیت حضوریِ مدارس روستایی و عشایری با جمعیت زیر ۱۵ نفر در استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: فعالیت مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کمتر از ۱۵ نفر در استان حضوری خواهد بود و به تدریج بازگشایی حضوری در مدارس با جمعیت ۳۰ نفر و ۱۰۰ نفر را برنامه‌ریزی می‌کنیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “احمد اسکندری‌نسب” امروز اول مهرماه در نشست شورای اطلاع رسانی استان کرمان از انجام تمهیدات مختلف برای بازگشایی حضوری مدارس نام برد و گفت: پروژه مهر در آستانه آغاز سال تحصیلی در سطح استان اجرا و کمیته‌های متعددی تشکیل و تصمیم‌گیری شد.

وی افزود: دغدغه اصلی آموزش و پرورش درخصوص نیروی انسانی نیز به خوبی مدیریت شد و از این حیث کمبودی نداریم و ۶۰۰۰ معلم جدید امسال به حوزه تعلیم و تربیت استان کرمان اضافه شدند.

اسکندری‌نسب ادامه داد: دانش آموزان کلاس اولی استان روز گذشته برای آشنایی با فضای مدرسه و معلم خود، در مدارس حضور یافتند و جشن آغاز سال تحصیلی را برگزار کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از نواختن زنگ بازگشایی مدارس در روز شنبه سوم مهرماه جاری در سراسر کشور خبر داد و گفت: تمام سعی ما بر آغاز سال تحصیلی با آرامش برای والدین و دانش‌آموزان و معلمان است و شیوه‌نامه‌ای نیز درمورد نحوه کار مدارس تدوین و ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کمتر از ۱۵ نفر در استان حضوری خواهند بود و به تدریج بازگشایی حضوری در مدارس با جمعیت ۳۰ نفر و ۱۰۰ نفر را برنامه‌ریزی می‌کنیم.

اسکندری‌نسب عنوان کرد: مدرسه تلویزیونی از سوم مهرماه کار خود را آغاز می‌کند. آموزش مجازی از طریق شبکه شاد نیز دنبال می‌شود و آموزش حضوری را هم به تدریج خواهیم داشت.

وی شعار امسال تحصیلی را ” استمرار آموزش، ارتقاء کیفیت و تضمین سلامت” اعلام و اظهار کرد: تلاش آموزش و پرورش بر کاهش دغدغه والدین و دانش‌آموزان و شروع آرام و باکیفیت مدارس است.

اسکندری‌نسب بیان کرد: ۹۰ درصد فرهنگیان استان کرمان دوز اول واکسن و ۳۰ درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند و تمام مقدمات مسائل بهداشتی در مدارس فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین از اعزام تیم‌های ارزیاب و کنترل به مدارس خبر داد.

به گزارش ایسنا، “محمدصادق بصیری” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این نشست با تسلیت اربعین حسینی و بزرگداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به تقارن این دو مناسبت عنوان کرد: دفاع مقدس ریشه در عاشورا دارد و ما نیز تکالیفی بر عهده داریم که باید به آن جامه عمل بپوشانیم.

وی همچنین بر برگزاری مستمر و به موقع جلسات شورای اطلاع‌رسانی استان تاکید کرد و گفت: روح اطلاع‌رسانی نباید کهنه شود، ضمن اینکه مصوبات نیز باید به صورت کامل و تا حصول نتیجه پیگیری شوند.

رییس شورای اطلاع‌رسانی استان کرمان با اشاره به دستورکارهای جلسه (بازگشایی مدارس، آخرین وضعیت بیماری کووید-۱۹ و واکسیناسیون) از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مقابله با کرونا تقدیر کرد.

وی تاکید کرد: سلامت همچنان در اولویت‌ برنامه‌های کشور است و در امر بازگشایی حضوری مدارس نیز واکسیناسیون لازم است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77300
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.