کرمان میزبان جشنواره جهانی شعر مقاومت

دبیر جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان توضیح داد: در هفته آخر آبان‌ اختتامیه جشنواره جهانی شعر مقاومت در ۳ روز با برگزاری برنامه‌های عمومی و نشست‌های تخصصی با حضور مهمانانی از داخل و خارج کشور برگزار می‌شود تا اتفاق خوبی برای شهر کرمان رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار «کرمان نو» نشست خبری جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان امروز هشتم مرداد در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان، در پنج بخش «شعر فارسی سنّتی»، «شعر فارسی نو»، «شعر عربی سنّتی»، «شعر عربی نو» و «شعر انگلیسی» برگزار می‌شود.

سعید شعرباف تبریزی شهردار کرمان و رئیس جشنواره در این نشست گفت: مفهوم ادبیات مقاومت برای همه ملت‌های دنیا زیباست، اگرچه ممکن است تعاریف متفاوتی داشته باشد.

او ادامه داد: ایران در تاریخ خود نشانه‌های زیادی از مقاومت دارد که در صدر همه آن‌ها نام حاج قاسم سليماني با مقاومت عجین شده است.

شعرباف افزود: سال گذشته شهر کرمان پذیرای زائران بیش از ۵٣ کشور دنیا بود که به زیارت مزار شهید سلیمانی آمدند و به لحاظ تنوع بسیار قابل توجه است.

شهردار کرمان گفت: حضور مزار حاج قاسم سلیمانی در شهر کرمان، مفهوم مقاومت و در کنار آن قالب هنر به ویژه شعر این جشنواره را متمایز می‌کند.

شهردار کرمان و رئیس جشنواره جهانی شعر مقاومت ادامه داد: امیدواریم این جشنواره یکی از جشنواره‌های پایدار برای شهر کرمان باشد که هم بتواند نام کرمان را در سطح کشوری بالا ببرد و هم کاری شایسته برای سردار سلیمانی باشد.

اختتامیه جشنواره هفته آخر آبان در کرمان

مجتبی احمدی دبیر جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان گفت: وقتی از مقاومت صحبت می‌شود یک مفهوم جهان شمول را در بر می‌گیرد و مختص همه ملت‌ها است.

او ادامه داد: در موضوعات جشنواره که شامل «ظلم‌ستیزی»، «عدالت‌طلبی»، «آزادی‌خواهی»، «استکبارستیزی» و «چهره‌های مقاومت در جهان» است، این مفهوم دیده می‌شود.

دبیر جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان با اشاره به حضور سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در این جشنواره گفت: در سال‌های آینده زبان‌های بیشتری به این جشنواره افزوده می‌شود.

به گفته احمدی فراخوان جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان هم زمان با سوم خرداد و روز فتح خرمشهر منتشر شده و مهلت ارسال آثار تا ۲۲ مرداد است، البته با توجه به گستردگی آن برنامه‌ریزی برای تمدید وجود دارد.

دبیر جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان توضیح داد: در هفته آخر آبان‌ اختتامیه جشنواره جهانی شعر مقاومت در ۳ روز با برگزاری برنامه‌های عمومی و نشست‌های تخصصی با حضور مهمانانی از داخل و خارج کشور برگزار می‌شود تا اتفاق خوبی برای شهر کرمان رقم بخورد.

این جشنواره در هر بخش، ۳ برگزیده و در مجموع ۱۵ برگزیده خواهد داشت که به نفرات اول: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۲۰۰میلیون ریال هدیه نقدی، نفرات دوم: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۱۵۰میلیون ریال هدیه نقدی و نفرات سوم: تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۱۰۰میلیون ریال هدیه نقدی اهدا خواهد شد.

شاعران برای خواندن متن کامل فراخوان و فرستادن آثار خود می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی kermanresistancepoem.com مراجعه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=94715
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.