مهار آتش‌سوزی در جنوب کرمان


۱۰ هکتار از درختان طعمه آتش

به گزارش «کرمان نو» به نقل از ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان خبر داده که آتش سوزی باغات و نخلستان‌های منطقه علی‌آباد دهنو کوهستان در شهرستان رودبارجنوب پس از حدود چهار ساعت تلاش امدادگران و نیروهای مردمی کنترل و مهار شد.

مجید سعیدی عصر سه‌شنبه ۷ تیرماه گفته که صعب‌العبور بودن منطقه و وزش بادهای شدید، امدادرسانی و انتقال نیروها را به منطقه با مشکل مواجه ساخته بود.
او اظهار داشت: اما با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان، مدیریت فرماندار رودبار جنوب و همکاری واحدهای آتش نشانی شهرداری های رودبار و زهکلوت، جمعیت هلال احمر، بسیجیان و اهالی روستا، آتش مهار شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان همچنین گفت: در این آتش سوزی حدود ۱۰ هکتار از باغات و نخلستان‌های شهرستان رودبار جنوب طعمه آتش شد.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: سه تیم امدادی جمعیت هلال احمر متشکل از ۱۲ امدادگر امروز(سه شنبه) برای مهار آتش سوزی به مناطق حادثه دیده رودبار جنوب اعزام شد.
محمد امیرخانی افزود: امدادگران هلال احمر با همراهی تیم آتش نشانی و نیروهای مردمی پس از چند ساعت موفق به کنترل و مهار آتش سوزی شدند.
وی یادآور شد: پس از مهار آتش سوزی احتمال شعله ور شدن آتش وجود داشت لذا یک تیم با ایجاد کمپ در محل حادثه اردو زده که در صورت ایجاد حادثه ای دیگر، عملیات امدادرسانی را در کمترین زمان ممکن ادامه دهند.
امیرخانی همچنین گفت: تعداد ۲ تیم امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در پایگاه رودبار جنوب به حالت آماده باش درآمده است تا از هرگونه حوادث احتمالی در این منطقه پیشگیری شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90602
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.