رئیس پلیس فتای کرمان:


۱۰ درصد از جرائم سایبریِ کرمان مربوط به افراد زیر ۱۸ سال است

رئیس پلیس فتای کرمان با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از جرائم سایبری مربوط به افراد زیر ۱۸ سال است، مهم‌ترین جرم پرتکرار آن‌ها را کلاهبرداری اینترنتی دانست.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ رضایی گفت: با بررسی جرائم سایبری استان کرمان مشخص شد، تقریباً ۱۰ درصد از جرائم سایبری مرتبط با افراد زیر ۱۸ سال است؛ به‌گونه‌ای که ۸۵ درصد این افراد بزه‌دیده‌اند و مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند.

 او با اشاره به اینکه مهم‌ترین جرم پرتکرار این گروه سنی کلاهبرداری اینترنتی است، عنوان داشت: شگرد مورداستفاده در این کلاهبرداری‌ها بیشتر مربوط به خریدوفروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای بوده است.

 سرهنگ رضایی تصریح کرد: مجرمان سایبری ضمن سوءاستفاده از ناآشنایی کودکان و نوجوانان با نحوه خرید آنلاین، با تبلیغ فروش اکانت بازی‌های آنلاین، آن‌ها را فریب می‌دهند و در دام مجرمانه خود گرفتار می‌کنند.

 رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: دریافت وجه و واگذارنکردن بازی از مهم‌ترین شگردهای مجرمانه دراین‌خصوص است که در ابتدا مبلغی به‌عنوان بیعانه از متقاضی دریافت می‌شود و در ادامه فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی قربانی نخواهد بود.

 این مسئول انتظامی تصریح کرد: در شگردی دیگر می‌توان به واگذارنکردن دسترسی کامل اکانت بازی اشاره کرد که در این صورت پس از دریافت مبلغ کامل و واگذاری اکانت، دسترسی کاربر جدید بازی را با محدودیت مواجه می‌کنند.

 سرهنگ رضایی دراین‌خصوص به کودکان و نوجوانان توصیه کرد: حتماً برای خرید اکانت‌های بازی از والدین خود کمک بگیرند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند و از سوی دیگر پرداخت هرگونه بیعانه برای خرید اکانت بازی‌های آنلاین منوط به دریافت اکانت بازی و تغییر رمزهای آن و تعیین ایمیل‌های پشتیبان جدید به‌صورت حضوری است و قبل از دریافت رمز بیعانه‌ای پرداخت نکنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107588
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.