رییس کل دادگستری استان:


حتی‌الامکان دستگاه قضایی به مسائل واحدهای تولیدی ورود نکند

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: بسیاری ازمشکلات واحدهای تولیدی باید قضازدایی شود و سیاست واحدی اتخاذ کرد تا حتی‌الامکان دستگاه قضایی در این مسایل ورود نکند و برای خودروسازان و واحد‌های تولیدی مشکل آفرین نباشد.

به گزارش روز شنبه کرمان‌نو، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در بازدید از شرکت‌های خودروسازی بم در جمع خبرنگاران بیان‌کرد: شهرستان بم یک صنعت و ظرفیت مهم در استان کرمان و به خصوص کشور است که باید از آن به عنوان یک شهر صنعتی نام برد.

وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی و خودرویی کشور فعالیت این واحدهای تولیدی به دلیل ارزآوری و نیاز خودرویی کشور بسیار با اهمیت است.رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به تاثیرگذار بودن شرکت‌های خودروسازی در استان کرمان ادامه داد: یکی از اهداف ما شناسایی مشکلات شرکت‌های خودروسازی در تولید، بازاریابی و فروش است تا با پیگیری و رفع این مشکلات صنعت در استان کرمان به بهترین وضعیت ادامه پیدا کند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدی اظهارداشت: عمده مشکلات خودروسازی‌ها مربوط به گمرک و مسایل مربوط به عوارض گمرکی است که باید توسط خودروسازان پرداخت شود.

به گفته وی در دستگاه قضایی پیگیری لازم به عمل خواهد آمد تا روند تولید خودروسازی تسهیل پیدا کند .

وی تاکیدکرد: به دلیل برخی شکایت‌هایی که مطرح شده و احکامی که صادر گردید خودروسازان نیز مشکلاتی با دستگاه قضایی دارند.

این مقام عالی قضایی خاطرنشان کرد: خودروسازان به دلیل وجود برخی مشکلات به تعهدات خود عمل نکرده و همین موضوع باعث مطرح شدن یکسری شکایت‌ها در سطح کشور شده که باید پیگیری و رصد شود.

وی می‌گوید به دلیل اینکه همه احکام در استان کرمان صادر نشده و به صورت نیابت وارد حوزه قضایی کرمان شده است نیاز به پیگیری با استان‌های دیگر دارد .

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در ستاد اقتصاد مقاومتی استان نیز جلسات متعددی گرفته می‌شود که شرکت‌های تولیدی استان مراجعه کرده و با مصوباتی که می‌گذرانیم سعی بر رفع مشکل و کمک به واحد‌های تولیدی است .

به گفته وی از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان برگزار شده که ۱۵۴ مصوبه برای رفع موانع تولید و کمک به تولیدات بوده است .

حمیدی عنوان‌کرد: در مدت پنج سالی که ستاد اقتصاد مقاومتی در استان کرمان فعالیت دارد ۱۱۵ پرونده قضایی برای حمایت از تولید تشکیل شده و همچنین ۲۱ هزار نفر نیرو به کار برگشته‌اند و مانع بیکار شدن آن‌ها شده است .

این مقام عالی قضایی افزود: نارسایی و مشکلات واحد‌های تولیدی شناسایی و دستگاه قضایی سهم خودرا برای رفع موانع برخواند داشت تا بتواند به اقتصاد استان کرمان و تولید و اشتغال کمک کرد.

به گزارش کرمان‌نو رییس کل دادگستری استان کرمان سفر دو روزه به شرق استان کرمان دارد که در این سفر سرکشی از حوزه قضایی ، بررسی عملکرد حوزه قضایی بم و برگزاری جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در دستور کار این سفر است و همچنین روز یک‌شنبه با حضور رییس کل دادگستری کرمان، دادستان کل و معاونین ایشان ملاقات مردمی با شهروندان چهار شهرستان شرقی استان کرمان در محل دادگستری بم برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100556
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.