رییس دادگستری استان کرمان:


مردم در سند تحول قوه قضاییه نقشی برجسته و پررنگ دارند

رییس دادگستری استان کرمان گفت: در سند تحول و تعالی قوه قضاییه نقشی که برای مردم در قالب شوراهای حل اختلاف و مصلحین و همچنین در امر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی دیده شده نقشی برجسته پررنگ و ملموس است.

به گزارش کرمان‌نو، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی روز یکشنبه در همایش مردم، سازش، پیشگیری که با حضور حجت‌الاسلام صادقی،معاون قوه قضائیه و رئیس معاونت توسعه حل اختلاف کشور در تالار پرستوی ارگ جدید بم برگزار شد گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی قدرت خود را از مردم گرفته و نظامی مردم سالار و دینی است.

او بیان کرد: نقشی ویژه‌ای در قانون اساسی برای مردم در نظر گرفته شده است مردمی که خودشان بر سرنوشت خودشان حاکم هستند و بسیاری از مسایل و اموری که در کشور جاری است مستقیم یا غیرمستقیم توسط مردم سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

رییس دادگستری استان کرمان اظهارداشت: قوه قضاییه نیز همگام با سایر قوا و سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی ارزش ویژه‌ای برای مردم در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه قایل شده و اعمال می‌شود.

حجت‌الاسلام حمیدی ادامه‌داد: قوه قضائیه سال‌ها است که این نقش را برای مردم مدیریت کرده و شوراهای حل اختلاف به عنوان یادگار گران‌بها برای نظام جمهوری اسلامی الگوی موفقی را طراحی و اجرا کرده‌اند که آماده ارائه به سایر کشورها است.

رییس دادگستری استان کرمان گفت: نقش مصلحین، سران طوایف و ریش سفیدان در صلح و سازش در برطرف کردن اختلاف‌هایی که به وجود می‌آید و نقش آن‌ها در پیشگیری از آسیب اجتماعی و جرایم احتمالی بسیار برجسته است او توضیح داد: این همایش دومین جلسه سران طوایف است که در ۶ ماه گذشته در استان کرمان با هدف فرهنگ‌سازی بیشتر و تشویق و ترغیب کردن افرادی که در این عرصه فعالیت بیشتر و مناسب‌تری دارند برگزار می‌شود.

به گفته او در استان کرمان۳۱۴ شعبه شورای حل اختلاف شهری روستایی و شوراهای حل اختلاف ویژه داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی افزود: در سال گذشته ۳۸ پرونده قصاص و قتل عمد در قالب فعالیت‌های شوراهای حل اختلاف و در قالب پویش‌های مردمی در استان کرمان منتهی به سازش شد و ۴۵ درصد نیز مصالحه صورت گرفت.

به گزارش کرمان نو، در این همایش اعضای شوراهای حل اختلاف علما و سران طوایف معتمدین مصلحین و حکمین قرآنی جنوب و شرق استان کرمان حضور دارند و افتتاح هیات صلح شرکت عمران ارگ جدید و هیئت‌های صلح صنایع خودروسازی و بازدید از کارخانه خودرو‌سازی از جمله برنامه‌های این همایش است .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104576
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.