بیشترین تلفات جانی و ضعف در حوزه راهداری شهرستان بم است

کرمان‌نو- معاون عمرانی فرمانداری بم گفت: ۳۵ درصد مصوبات برون شهری شورای ترافیک شهرستان بم اجرا نشده است که غالب آن‌ها در حوزه راه است و متاسفانه بیشترین ضعف و تلفات را در حوزه راهداری شهرستان بم داریم.

به گزارش کرمان‌نو، صادق دادالله پور روز یکشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان بم افزود: هدف از برگزاری جلسات شورای ترافیک روان سازی ترافیک شهری ، شناسایی رفع نقاط حادثه خیز درون شهری و برون شهری و کاهش تصادفات و فرهنگ سازی ترافیک است .

او ادامه داد:سال گذشته از ۱۸۴ مصوبه شورای ترافیک ۱۱۳ مصوبه درون‌شهری و ۷۱ مصوبه نیز برون شهری بوده است

معاون عمرانی فرمانداری بم اظهارداشت: ۸۴ درصد از مصوبات درون شهری مربوط به شهرداری بم و بروات بوده که شهرداری بم بیشترین مصوبات را اجرا کرده است.

او می گوید سال گذشته ۱۸۴ مصوبه در شورای ترافیک شهرستان بم به تصویب رسیده است که از این تعداد ۷۰ درصد آن ها اجرایی شده است .

دادالله پور توضیح داد: دغدغه اصلی ما در حوزه راه بحث جاده دولت آباد است و از مهمترین جاده هایی است که باید به سرانجام می رسیده اما به دلیل یکسری کش و قوس ها باعث ایجاد تلفات زیادی شده است .

او تصریح کرد: سال گذشته یک هزار و ۴۴۱ تصادف در شهرستان بم در حوزه درون و برون شهری رخ داده که متاسفانه ۸۷ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند

او گفت:بیشترین تصادفات مربوط به آذرماه بوده که حدود ۱۳ نفر در این ماه فوتی داشته ایم که هشت نفر در حوزه برون شهری و پنج نفر در حوزه درون شهری بوده است .

معاون عمرانی فرمانداری بم عنوان‌کرد: از دغدغه های مهم مردم نبود روشنایی در شب است که باعث ایجاد تصادفات می شود و اداره برق به دلیل محدود بودن امکانات نتوانسته اقدامی انجام دهد.

دادالله پور اضافه کرد:در طرح کاهش تصادفات دستگاه ها ملزم به ارایه طرح بودند که فقط دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه اورژانس طرح ارایه دادند و سایر دستگاه ها طرحی ارایه ندادند.

او گفت: موضوع ترافیکی مهم بحث رفع نقاط حادثه خیز محور دارزین- دهبکری است که با توجه به گردشگری بودن منطقه دهبکری متاسفانه هیچ کدام از پل ها گاردریل ندارند و حتی علایم مشخصی ندارند و باعث ایجاد تصادفات خواهد شد .

او با اشاره به راه اندازی پارک ترافیکی در بم افزود: اقدامات مناسبی توسط شهرداری صورت گرفته است اما متاسفانه آموزش و پرورش هیچ همکاری ندارد.

معاون عمرانی فرمانداری بم خاطرنشان‌کرد:سال گذشته برای شهرستان بم پنج نقطه حادثه خیز معرفی شد که یکی از آن ها چهارراه اکبرآباد بروات بود که شهرداری بروات توانسته برای کاهش تصادفات اقدامات مناسبی انجام دهد .

IMG 20230521 081452 888

در پایان جلسه شورای ترافیک با حضور سرهنگ محسنی معاون راهور استان کرمان کلنگ ایستگاه پلیس راهور در محل میدان امام خمینی ره شهر بروات به زمین زده شد و مرکز مانیتورینگ پلیس راهور شهرستان بم در خصوص کنترل ترافیک بم و بروات و مرکز خدمات خودرویی پلیس راهور شهرستان افتتاح شدند

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=104572
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.