با حضور وزیر در جیرفت


وعده افتتاح «بام بهشت» به اردیبهشت | سومین رصدخانه کشور در ساردوییه راه‌اندازی می‌شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ورود به جیرفت بعد از ادای احترام به قبور شهدای گمنام بخش ساردوئیه این شهرستان و بازدید از غرفه‌های صنایع‌دستی احداث شده از محل احداث مجتمع بام بهشت در این بخش دیدن کرد.

به گزارش کرمان‌نو، مدیرعامل شرکت پیشتازان جانباز که مجتمع را احداث می‌کند دراین‌خصوص پروژه گفت: مجموعه با نام بام بهشت در شهر درب‌بهشت ساردوییه با مساحتی قریب به ۳ هکتار و اعتبار اولیه بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان احداث می‌شود.

احمد فاطمی در توضیح بخش‌های این مجتمع گفت: پروژه که مجموعه‌ای علمی، فرهنگی، تفریحی است، شامل رصدخانه، مجموعه کارتینگ، باغ رستوران، زیپ‌لاین و فرودگاه مختص هواپیماهای فوق‌سبک است.

او با توضیح اینکه فاز اول این مجموعه با نگاه جهادی، بدون نگاه و نیاز مالی به مسئولان دولتی ظرف ۱۰ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد گفت: در این پروژه، سومین رصدخانه بزرگ ایران با بخش‌های مختلفی چون اتاق رصد روز و شب تلسکوپ‌های ویژه و سالن اجتماعات زیر نظر دکتر دوست‌محمدی مسئول نجوم استان راه‌اندازی می‌شود که بعد از اتمام فاز اول برای هفت اردیبهشت تمامی منجمین در این محل جمع می‌شوند و جلسه نجوم کشور را در این محل برگزار می‌کنیم.

این جانباز دفاع مقدس در ادامه گفت: شرکت پیشتازان جانباز که مؤسس آن سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی است و اعضای آن ۲۱۸ نفر از جانبازان بالای ۷۰ درصد استان کرمان هستند.

فاطمی به‌عنوان مدیرعامل شرکت پیشتازان جانباز از وزیر میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی در خواست‌هایی داشت.

او به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز جهانی گردشگری اشاره کرد و از مقام وزارت خواست که در دو موضوع نگاه ویژه به این شرکت داشته باشند، یکی در مسیر ساخت این مجموعه که گردشگری استان و بخش ساردوئیه را متحول می‌کند و دیگر در واگذاری یک مجموعه‌ای که در کلوت‌های شهداد غیرفعال مانده است به این شرکت که با فعال‌کردن آن مجموعه در کارنامه پیشتازان جانباز دو مجموعه گردشگری بزرگ در دو اقلیم متفاوت سردوگرم قرار گیرد.

در ادامه سفر عزت‌الله ضرغامی به جیرفت، از یک مجموعه گردشگری در دهستان دلفارد، روند ساخت موزه جدید جیرفت، موزه میراث‌فرهنگی جیرفت و باشگاه اسب‌سواری جیرفت بازدید کرده و در ادامه به شهرستان عنبرآباد رفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109274
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.