هشدار زرد هواشناسی صادر شد؛


پیش‌بینی وزش باد شدید، رگبار باران و تگرگ در جنوب کرمان

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، احتمال تگرگ در مناطق مستعد و برف در ارتفاعات جنوب کرمان، هشدار سطح زرد صادر شده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروزوفردا احتمال وقوع ناپایداری‌های جوی در جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: برای امروزوفردا احتمال وقوع ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و بارش تگرگ در جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

 وی افزود: همچنین افزایش ابر و وزش باد در برخی از مناطق استان دور از انتظار نیست.

 راستی تصریح کرد: برای روزهای پنج‌شنبه و جمعه بارش باران را در مرکز، شمال و جنوب استان داریم که شدت بارش باران در این دو روز بیشتر است.
وی گفت: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۵ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله‌زار با دمای ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده‌اند.

 کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان آمده است: فعالیت این سامانه بارشی از روز گذشته (اول آبان‌ماه) آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

 در این اطلاعیه به تسریع در کشت محصولات پاییزه و انتقال نهاده‌های کشاورزی به اماکن مسقف، زهکشی و پاک‌سازی مسیر آب باغات و مزارع باتوجه‌به وقوع بارش، عدم انجام آبیاری، محلول‌پاشی و سم‌پاشی باتوجه‌به وقوع بارش، تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف، کنترل دما و رطوبت انبارها باتوجه‌به افزایش رطوبت، جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی، بسته نگه‌داشتن دریچه‌های گلخانه‌ها در هنگام کاهش دما و بارش، جلوگیری از نفوذ روان آب به داخل سالن‌های پرورشی، تنظیم دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها باتوجه‌به رخداد بارندگی و خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها باتوجه‌به وقوع بارش توصیه شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110217
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.