مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان:


کشاورزان نگران تامین کود کشت پاییزه نباشند

به گزارش کرمان‌‌نو، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان اظهارداشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مرداد‌ماه، مقدار ۱۴۸۷۵ تن انواع کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه تأمین و تدارک شده و مقدار ۹۶۱۵تن از این مقدار به کشاورزان منطقه تحویل گردیده است.

محمد شریفی افزود: طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان توزیع کودهای فسفاته بیش از ۱۶برابر و کودهای پتاسه بیش از ۱۳ برابر افزایش داشته است.

او ادامه‌داد: در راستای اختصاص عادلانه و متناسب کود به کشاورزان، مقادیر توزیع شده انواع کودهای شیمیایی در سال جاری بر اساس حواله الکترونیکی صادره از سوی مراکز جهاد کشاورزی صورت گرفت.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت ذخیره‌سازی انواع کودهای شیمیایی در انبارهای شرکت و کارگزاران قابل قبول بوده و هیچگونه نگرانی در آغاز سال زراعی جدید وجود نخواهد  داشت. 

شریفی از همکاری و همیاری مسئولین سازمان جهاد کشاورزی و ستاد مرکزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد: در سال جاری، افزایش مصرف کودهای پتاسه و فسفاته که به دنبال کاهش قیمت این کودها صورت گرفته است، بهبود عملکرد محصولات باغی و زراعی و منفعت بیشتر کشاورزان را به دنبال داشته باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96235
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.