تامین آب شرب کرمان از خلیج فارس در آستانه قطعی شدن| پورابراهیمی: قرارداد به زودی عملیاتی می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از عملیاتی شدن قرارداد تأمین آب شرب شهر کرمان و واحدهای صنعتی در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهد.

محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز دوشنبه -۲۳فروردین- با اشاره به برگزاری نشست مشترک مدیرعامل انتقال آب خلیج فارس، مدیر شرکت گل گهر و رئیس هیأت مدیره شرکت مس گفت: مذاکرات انجام شده با شرکت انتقال آب خلیج فارس به جز تخصیص آب به بخش شرب و صنعت برای شهر کرمان، امکان انجام عملیات اجرایی مسیر تکمیل خط انتقال آب به شهرستان کرمان را نهایی کرده است.

این موضوع درحالیست که چند روز پیش رئیس مجمع نمایندگان استان از کمبود آب شرب در استان گلایه کرده بود.

شهباز حسن پور گفته بود که ۷۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود و گوشی در وزارت نیرو برای شنیدن بحران آب کرمان نیست.

حال نماینده مردم کرمان و راور در مجلس می‌گوید که استاندار کرمان در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام داده و به زودی موضوع عقد قرارداد با شرکت‌ها با حضور علی زینی وند در روزهای آینده نهایی می‌شود.

تأمین مالی ۲ هزار میلیارد تومانی

مدیرعامل شرکت تأمین و انتقال آب خلیج فارس نیز در نشست امروز گفته تأمین مالی ۲ هزار میلیارد تومان تأمین مالی در سال ۹۶ و ۹۷ از طریق تشکیل سندیکا و از طریق کمیسیون اقتصادی برای اجرای طرح انتقال آب، بزرگترین کمک برای اجرایی شدن این پروژه مهم ملی در استان و کشور بود.

میرعلی یاری اضافه کرد: ظرفیت انتقال آب در فاز اول و دوم به جز نیاز واحدهای صنعتی شرکت‌های ملی مس، گل گهر، چادرملو سایر نیازها در حوزه‌های صنعتی و موارد دیگر را نیز می‌تواند پوشش دهد.

او اظهار داشت: میزان تولید و انتقال آب شیرین در فاز اول و دوم پاسخگوی نیاز وضعیت موجود و طرح‌های توسعه‌ای ۲۰ ساله آینده شرکت‌های صنعتی مس و گلگهر خواهد بود و در کنار تأمین آن میزان مازاد آن امکان تخصیص از طریق ایجاد بازار آب برای واحدهای صنعتی امکان انتقال به سایر موارد خواهد بود.

به گفته او با توجه به مسیر خط انتقال آب به زودی برنامه فاز دوم که افزایش تولید آب شیرین و انتقال آن به کرمان، یزد و هرمزگان در دستور کار شرکت تأمین آب خلیج فارس قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68195
2 نظرات
  1. […] این اظهارات او درحالیست که روز گذشته محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از عملیاتی شدن قرارداد تأمین آب شرب شهر کرمان و واحدهای… […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.