ورود مدعی‌العموم به موضوع قصور مدیریتی در حراست از اراضی دولتی در دهستان قلعه‌عسگر

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر گفت: در راستای حفظ حقوق عامه، دادستانی این شهرستان به موضوع نگهداری و واگذاری اراضی دولتی در شهرک اصلی دهستان قلعه عسکر از توابع بخش لاله زار از مناطق گردشگری استان کرمان ورود کرده است.

به گزارش کرمان نو، افشین صالحی نژاد افزود: قصور مدیریتی یکی از مسئولین مربوطه در نگهداری و واگذاری اراضی دولتی شهرک اصلی دهستان قلعه عسکر به برخی افراد، موجب نارضایتی عمومی شده و دادستانی مدیرانی که اهمال آنها در نگهداری و واگذاری این اراضی موثر بوده را تحت تعقیب قضایی قرار داده است.
وی اظهارداشت: منطقه قلعه عسکر از مناطق خوش آب و هوا و گردشگری شهرستان است که اراضی یکی از شهرک های این دهستان که متعلق به دولت بوده ، به لحاظ اهمال مسئولین مربوطه طی سالیان گذشته به تصرف سایرین در آمده و بخشی از این اراضی نیز توسط یکی از ادارات دولتی به بعضی افراد واگذار شده است که نحوه واگذاری نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان بردسیر ضمن بیان این مطلب که مسئولیت مدیران در حفظ، حراست و نگهداری از اموال عمومی یا بیت‌المال حساسیت زیادی دارد، گفت: به لحاظ درخواست های مردم قلعه عسکر، شورای حفظ حقوق بیت المال به موضوع ورود کرد و جلساتی برگزار که مجدد مسئولین مربوطه منفعل عمل نمودند و متأسفانه تنش های مرتبط با این شهرک روز به روز بیشتر شد.
این مقام قضایی در پایان خاطرنشان کرد : اموال عمومی برای کارگزاران دولتی‌ امانت محسوب می‌شود و حفظ ‌و ‌نگهداری آن ، نه تنها از لحاظ قانونی تکلیف و وظیفه است؛ بلکه از لحاظ شرعی واجب می‌باشد، لذا دستگاه های اجرایی شهرستان می بایست در حفاظت از بیت المال وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85804
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.