رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان عنوان کرد:


استقلال پارک علم و فناوری در جنوب کرمان، لازمه پیشرفت کشاورزی/توسعه کشت خرمای کلوته

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان استقلال پارک علم و فناوری در جنوب را لازمه پیشرفت کشاورزی در این منطقه دانست و گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم صادرات محصولات کشاورزی مختص این منطقه است و تولیدکنندگان باید پروانه محصول سالم را دریافت کنند؛ اولویت اصلی و  برنامه های این سازمان تولید محصول سالم است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکتر اسماعیل اسلامی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در نشست مشترک با رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت با پشتوانه علمی و تحقیقاتی که در حوزه کشاورزی دارد جزیی از مجموعه کشاورزی بحساب می آید و می تواند در خدمت به جامعه کشاورزی منطقه تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر تولیدات دانش بنیان گفت: با زیرساخت‌ها و ظرفیت‌هایی که دانشگاه آزاد دارد می تواند بازوی توانمندی برای سازمان جهادکشاورزی در تحقق شعار سال باشد.

اسلامی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت از بدو تاسیس تا کنون در حوزه کشاورزی فعالیت‌های زیادی داشته و در این مدت زیرساخت‌های خوبی در این مجموعه شکل گرفته است که می تواند با هم افزایی و همگرایی در جهت تولیدات دانش بنیان حرکت نماید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت از عمده ظرفیت‌های مهم دانشگاه آزاد در حوزه کشاورزی را مزرعه ۷۰۰ قطعه ای شترمرغ، باغات مرکبات و نخیلات و احداث گلخانه هیدروپونیک و .. عنوان کرد و افزود: گلخانه هیدروپونیک ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که تا شهریورماه به بهره برداری می‌رسد.

در ادامه  احمد احمدپور رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت با ظرفیت مزرعه ای که دارد باید در کشت‌های جایگزین و انجام ایده های دانش بنیان، پیشرو و پیش قدم باشد افزود: در این راستا دولت اعتبارات خوبی گذاشته است که باید این اعتبارات جذب و استفاده شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان استقلال پارک علم و فناوری در جنوب را لازمه پیشرفت کشاورزی در این منطقه دانست و افزود: با توجه به اینکه بخش اعظم صادرات محصولات کشاورزی مختص این منطقه است و تولیدکنندگان باید پروانه محصول سالم را دریافت کنند؛ اولویت اصلی و  برنامه های این سازمان تولید محصول سالم است.

احمدپور افزود: دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت می تواند در زمینه تولید محصولات دامی که نیاز امروز منطقه و کشور است، اقدام به راه اندازی مرغداری نماید .

وی در پایان خاطر نشان کرد: توسعه کشت خرمای کلوته که محصول خاص و بومی جنوب استان کرمان است در دستور کار این سازمان قرار گرفته و دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در زمینه توسعه کشت این رقم خرما که ظرفیت صادراتی بالایی دارد ورود پیدا کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91652
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.