برنامه‌های موبایل بانک‌ جعلی در کمین کاربران فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به دریافت گزارش‌های زیادی در مورد برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان گفت: برخی از این برداشت های غیرمجاز از طریق برنامه‌های موبایل بانک‌ جعلی انجام شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، سرهنگ امین یادگارنژاد  گفت: بررسی گزارش‌های رسیده در زمینه برداشت غیرمجاز از حساب ها، نشان دهنده آن است که بیشتر مالباختگان بدون لحاظ کردن نکات ایمنی، اقدام به نصب و استفاده از برنامه موبایل بانک جعلی کرده بودند.

وی افزود: اشتباهی که مالباختگان در این مورد انجام داده بودند این بود که برای نصب برنامه موبایل بانک به نتایج جستجوی گوگل اعتماد کرده و برنامه را از سایت‌های معرفی شده توسط گوگل استفاده کرده بودند.

این مسئول انتظامی بیان کرد: همه بانک‌های کشور برنامه‌های بانکی خود را در وب‌سایت رسمی خود قرار داده‌اند که شهروندان در صورت نیاز به موبایل بانک مورد نظر خود  می‌توانند آن را از سایت بانک مربوطه دریافت و نصب کنند.

سرهنگ یادگار نژاد تاکید کرد: شهروندان برنامه‌های مورد نیاز خود را از لینک‌های معرفی شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نصب نکنند و فقط از فروشگاه‌های نرم افزاری معتبر برنامه‌های خود را دانلود و نصب کنند و اپلیکیشن‌های کاربردی مثل موبایل بانک را هم از سایت بانک مورد نظر خود دانلود و نصب کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان برای حفظ امنیت در موبایل بانک‌ها به شهروندان توصیه کرد: برای حساب‌های کاربری مختلف خود از رمز یکسان ‌و مشابه استفاده نکنند و برای بالا بردن سطح امنیت رمزهای خود می‌توانند از برنامه‌های مدیریت رمز قوی و معتبر استفاده کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس فتا استان کرمان خاطرنشان کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک ضمن مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir موضوع را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری ثبت کنند تا رسیدگی شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82447
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.