۲ انفجار در «گلزار شهدای کرمان»


تاکنون از حمله‌های تروریستی کرمان چه می‌دانیم؟

ساعت ۱۴:۵۰ و ۱۵:۱۸ دقیقه عصر امروز دو انفجار در «گلزار شهدای کرمان» روی داد، تا این لحظه دست‌کم ۹۵ نفر جان باخته و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند، ازجمله سه نیروی پلیس و یک نیروی هلال احمر و سه نیروی شهرداری کرمان در این حمله‌های هولناک، جان باخته‌اند.

به گزارش کرمان‌نو، زخمی‌های این دو انفجار که حال دست‌کم ۲۷ تن‌شان وخیم است و برخی‌شان بر اثر شدت انفجار ضربه مغزی شده‌اند، به بیمارستان‌های پیامبر اعظم، باهنر، شفا و افضلی‌پور کرمان برده شده‌اند.
برای روند مداوای زخمی‌ها، فرخوان اهدای خون اعلام شده است.

ـ«گلزار شهدای کرمان» را هم را نیروی امنیتی تعطیل کردند اما دوسه‌ساعت بعد صداوسیمای جمهوری اسلامی تصویرهایی از اجتماع دوباره گروه‌هایی از افراد در «گلزار شهدا» پخش می‌کند.

ـرسانه‌ها، خصوصا خبرگزاری‌های اصول‌گرا، از تسنیم، صداوسیما، دانشجو، که خبرنگاران‌شان در مراسم حاضر بودند، از همان ساعت‌های نخست پس‌از انفجارها، علت‌ها و روایت‌های مختلفی برای حمله به‌دست دادند.

ـانفجار نخست در ورودی «گلزار شهدا» بوده؛ برخی گفتند داخل یک زیرگذر بوده ولی برخی دیگر آن‌را دورتر از آن گزارش دادند. اما حالا همه متفق‌القولند این دو انفجار با فاصله‌ دستکم ۳۰۰ متری از هم روی داده‌اند.

ـدر نخستین دقیقه‌های پس‌از انفجار نخست، رسانه‌های اصول‌گرا و رسمی نوشتند کپسول گاز ترکیده و جای نگرانی نیست اما ۱۰دقیقه بعد انفجار دوم رخ داد و کم‌کم پای تروریستی‌شدن این حمله‌ها وسط آمد.

وزیر کشور: اوضاع در کرمان عادی است، مردم نگران نباشند

تقریبا سه ساعت بعد از حادثه، وزیر کشور گفت: بیشتر تلفات حادثه تروریستی کرمان در انفجار دوم که مردم برای کمک جمع شده بودند رخ داده است.

ـ یک گزارش که بسامد بیش‌تری دارد، می‌گوید کیف‌های جاسازی‌شده کنترل‌شونده درون سطل زباله از دور با ریموت‌کنترل منفجر شده و گزارش دیگر، ازجمله ازسوی ایرنا، می‌گوید یک دستگاه خودرو پژو در محل منفجر شده- حتی برخی گفتند یک حمله انتحاری رخ داده که البته کم‌کم این روایت کنار رفته.

اسامی مصدومان در بیمارستان‌های شهر کرمان

ـ هنوز هیچ جریان یا گروهی مسوولیت این حمله‌های خونین را گردن نگرفته است.

ـ آیت‌الله خامنه‌ای، در پیامی عامل این حمله‌ها را «دشمنان جنایتکار» خواندند و نوشتند: « دست‌های آلوده به خون بی‌گناهان و چه مغزهای حاصزمفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود»- ابراهیم رئيسی سفرش را به ترکیه لغو کرد و وزیر کشور و فرمانده کل پلیس به دیدار محل حمله‌ها رفته‌اند.

اعلام ۳ روز عزای عمومی در استان کرمان

در پی عملیات تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان و شهادت جمعی از هموطنانمان در این حادثه سه روز عزای عمومی در استان کرمان اعلام شد. همچنین در سراسر ایران نیز روز پنجشنبه عزای عمومی اعلام شد.

آخرین آمار از اسامی مجروحان حادثۀ تروریستی کرمان | بروزرسانی ۰۱:۴۱ پنج‌شنبه

پس از حادثه گلزار سردار سلامی به کرمان آمد.

دیدار وحیدی با خانواده‌ای که ۸ شهید و ۲ نفر مجروح شدند

 

اسامی شهدای انفجار تروریستی کرمان منتشر شد

تاکنون هویت تعدادی از شهدای انفجار تروریستی احراز شده است.

کسی شکایتی از رسیدگی به مجروحان نداشته است

مخبر، معاون اول رییس جمهور در بازدید از مجروحان حادثه گلزار شهدای کرمان گفت: دشمنان منتظر برخورد سخت و سنگین سربازان حاج‌قاسم باشند. همه برای امدادرسانی به مجروحان بسیج شدند.

تعداد قطعی شهدا ۹۴ نفر است

با اینکه بارها تعداد شهدا تغییر کرد اما رییس اورژانس کرمان با بیان اینکه ۸۹نفر از مجروحین حادثه گلزار شهدای کرمان ترخیص شدند گفت: آمار نهایی شهدا ۹۴ نفر است. که البته در آخرین آمار نیز گفته شد که این تعداد ۸۹ نفر است.

۶ نفر مجروحان از استان‌های دیگر هستند | برخی ‌بیماران ‌علائم مرگ مغزی دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین وضعیت مجروحان حادثه تروریستی کرمان در ۱۲ بیمارستان دولتی، خصوصی و نظامی را تشریح کرد.

احمدی‌نژاد گفت: در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان تعداد زیادی از هموطنان ما مجروح و عده زیادی به شهادت رسیدند که براساس آخرین آمار اعلام شده تعداد مجروحان این حادثه ۲۸۴ نفر است که در ۱۲ بیمارستان دولتی، خصوصی و نظامی کرمان بستری هستند.

داعش مسئولیت حمله تروریستی در کرمان را برعهده گرفت

اعلام اسامی ۱۲ شهید افغانستانی انفجار تروریستی کرمان

اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمان اعلام کرد ۱۲ تن از شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان از اتباع افغانستان هستند.

رئیسی وارد کرمان شد | رئیس‌جمهور به دیدار برخی مجروحان رفت | رئیسی در مصلی کرمان سخنرانی کرد

روز ۱۵ دی و همزمان با تشییع شهدای گلزار کرمان ابراهیم رییسی به استان سفر کرد. ذییس جمهور پس از ورود به کرمان به گلزار شهدای کرمان رفت و بر سر مزار شهید سلیمانی حاضر شد. او سپس از بیمارستان پیامبر اعظم بازدید و از برخی مجروحان حادثه عیادت کرد. رییسی در ادامه به مصلی رفت و در جمع تشییع‌کنندگان سخنرانی کرد.

سردار سلامی خطاب به داعش: هر جا باشید شما را می‌یابیم

فرمانده کل سپاه خطاب به داعش گفت: شما در صف اصحاب جهنم قرار دارید. هرجا باشید شما را می‌یابیم. شما نمی‌توانید از عذاب الهی دور شوید. اگر هزار سال هم عمر کنید شما را خواهیم یافت.

 

شهادت ۲۲ دانش‌آموز در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان | به اضافه اسامی

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان گفت: در پی حمله تروریستی به گلزار شهدای کرمان ۲۲ دانش‌آموز کرمانی از شهرستان‌های کرمان، نرماشیر و زرند به شهادت رسیدند.

چند مظنون انفجار تروریستی کرمان دستگیر شدند

با توانمندی لازم، سیستم‌های اطلاعاتی سرنخ‌های بسیار خوبی در خصوص افراد دخیل در انفجارهای تروریستی پیدا کردند و بخشی از کسانی که در این ماجرا نقش داشتند دستگیر شدند.

اطلاعات کامل این موضوع توسط دستگاه اطلاعاتی اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

آمار شهدا به ۹۰ نفر رسید

۱ مجروح انفجارهای کرمان آسمانی شدند. رییس اورژانس کرمان گفت: متاسفانه سعید شهنوازی ۶۰ ساله صبح امروز به خیل شهدا پیوستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=113334
2 نظرات
  1. شهروند می گوید

    استاندار و معاون سیاسی امنیتیش بعنوان متولیان ابحث امنیت بدلیل عدم تامین امنیت باید برکنار بشن یا استعفا بدن آقای امام جمعه اونروزی که از جلالی حمایت میکردی بگیر تحویل یه آدم بی تجربه یه شبه کردن معاون امنیتی اینهمه ادم به کشتن دادن

  2. شهروند می گوید

    آقای وزیر کشور همه چی زیر سر معاون بی تجربه سیاسی و امنیتی استانداره این آقا با پارتی بازی شد معاون حتی سابقه استخدامی نداشت یک شبه بخاطر سفارش امام جمعه گذاشتنش معاون اینطور سر مردم اومد باید اینا برکنار بشن یا استعفا بدن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.