معاون اقتصادی استاندار کرمان:


هدف‌گذاری کرمان برای صادرات به پاکستان است

معاون اقتصادی استاندار کرمان در کارگروه توسعه صادرات استان کرمان هدف‌گذاری استان برای صادرات را کشور پاکستان اعلام کرد. به گفته امیر حسن‌زاده، دکتر مخبر از استاندار کرمان خواسته است تا اقداماتی در خصوص افزایش صادرات استان کرمان با پاکستان فراهم شود.

به گزارش کرمان‌نو، معاون اقتصادی استاندار کرمان در این جلسه توضیح داد: باتوجه‌به تکلیفی که شده بایستی افزایش صادرات با پاکستان پیگیری شود، به این دلیل که سیستان امکان صادراتی چندانی نداشته، استان نزدیک بعدی کرمان بوده و تأکید روی این استان است.

او در جلسه کارگروه توسعه صادرات خواست تا هیئت اجرایی و مدیریتی از اتاق بازرگانی راهی پاکستان شوند و در خصوص افزایش صادرات رایزنی کنند.

علی‌رغم اینکه پیش‌تر رئیس اتاق بازرگانی کرمان تأکید کرده بود که تمرکز روی کشورهای همسایه نباشد و این کشورها سهم چندانی از بازار جهانی صادراتی ندارند، معاون اقتصادی استاندار هدف‌گذاری صادراتی استان را پاکستان اعلام کرد.

حسن‌زاده با بیان اینکه وقتی با همسایه ارتباط نگیریم نمی‌توانیم با اروپا و آمریکای لاتین ارتباط بگیریم، گفت: پاکستان ۹۰ میلیارد دلار واردات دارد و ما از این ظرفیت غافل شده‌ایم، در واقع پاکستان برای ما کاری نکرده است و ما باید حداقل ۵ محصول را برای صادرات به این کشور مورد هدف قرار دهیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=111138
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.