رئیس اتاق بازرگانی کرمان اعلام کرد:


۷۰ درصد اشتغال ایجادشده پایدار نیست

رئیس اتاق بازرگانی کرمان در کنسرسیوم مهارت‌آموزی و اشتغال استان به‌صراحت اعلام کرد که ۷۰ درصد از اشتغال‌های ایجادی استان از ابتدای سال انفرادی و خوداشتغالی بوده که این اشتغال‌ها پایداری ندارند.

به گزارش کرمان‌نو، رئیس اتاق بازرگانی کرمانه در اولین کنسرسیوم مهارت‌آموزی و اشتغال با بیان اینکه اتاق بازرگانی بحث مهارت را به‌عنوان یکی از ضرورت‌های توسعه در استان کرمان مطرح کرد و پژوهش‌هایی در این زمینه انجام داد، گفت: طبق پلیس‌های انجام شده یکی از ۱۰ دغدغه فعالان اقتصادی استان نبود نیروی ماهر است و این امر نشان می‌دهد که مجموعه‌هایی که در امر آموزش در استان فعالیت داشتند، موفق نبودند.

او با بیان اینکه کشور از نبود نیروی ماهر رنج می‌برد و در نتیجه بهره‌بری هم پایین است، خاطرنشان کرد: بررسی

میدانی اتاق بازرگانی نشان می‌دهد دانشجویانی که مهارت کسب کرده بودند ۲۲ درصد شانس اشتغال بیشتری نسبت به سایر دانشجویان داشتند که نشان می‌دهد، مهارت بسیار مهم است.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه بیکاری در فارغ‌التحصیلان بسیار بالاست و بیشترین بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان و به‌ویژه خانم‌هاست، اضافه کرد: بر اساس آمار ارائه شده ۷۰ درصد شغلی که ایجاد شده در شغل‌های انفرادی و خوداشتغالی بوده که پایدار نیستند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان در این مراسم با اشاره به اینکه جامع‌ترین و کامل‌ترین مدرسه فنی و حرفه‌ای کشور در کرمان راه‌اندازی شده است که دانش‌آموزان این مدرسه از طریق آزمون استعدادهای درخشان انتخاب می‌شوند، گفت: بایستی طرح جامع مهارت‌آموزی تهیه شود و تقسیم کار در کشور صورت گیرد و امکانات کشور برای تربیت نیروهای ماهر به کار گرفته شود؛ زیرا کشور به‌طورجدی از فقدان نیروی ماهر رنج می‌برد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110876
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.