مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کرمان اعلام کرد


مناطق گازکشی شده استان سهمیه نفت ندارند

به گفته مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کرمان سهمیه نفت سفید و سوخت مایع به مناطق گازکشی شده و مصرف‌کنندگانی که امکان استفاده از گاز طبیعی دارند، تعلق نمی‌گیرد.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، سید باقر نورالدینی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با اشاره به اقدامات ارزشمند و تلاش‌های جهادگونه شرکت ملی گاز طی چند سال قبل در استان کرمان، اظهار داشت: توسعه و پوشش شبکه گاز در استان کرمان به بیش از 95 درصد رسیده است و امروز اکثر شهرها، روستاها و مناطق استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

 او ادامه داد: متأسفانه در برخی از حوزه‌های استان به‌ویژه در جنوب و شرق استان کرمان با وجودی که گازرسانی انجام شده و اجرای شبکه گازرسانی توسعه پیدا کرده است، اتصال مصرف‌کنندگان چه مصرف‌کنندگان خانگی و چه گلخانه‌ها و صنایع، طی چند سالی که از گازرسانی به این مناطق انجام شده هنوز به این شبکه انجام نشده است.

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با اشاره به جلساتی که دراین‌ارتباط برگزار شده است و مصوبات این جلسات، بیان کرد: بر اساس تعریف شرکت گاز، مناطقی که علمک گاز جلو منازل آنها نصب شده باشد، محله‌های دارای گاز و ساکنان این محلات “مشترک گاز” محسوب می‌شوند و سهمیه نفت سفید برای این مصرف‌کنندگان قطع می‌شود و سهمیه سوخت نفت سفید ندارند.

 او با بیان اینکه برخی از این مصرف‌کنندگان به دلایلی طی این سال‌ها هنوز به شبکه سراسری گاز متصل نشدند، تأکید کرد: این خانوارها و مصرف‌کنندگانی که امکان استفاده و بهره‌مندی از گاز طبیعی دارند، هر چه سریع‌تر و در بازه زمانی باقیمانده تا فصل سرما اقدامات لازم برای گازکشی گلخانه‌ها، صنایع و منازل خود را انجام دهند.

 نورالدینی با اشاره به توسعه شبکه‌های گازرسانی که انجام شده، گفت: در مناطقی که شبکه لوله گاز به آنجا رسیده و علمک نصب شده است، شرکت گاز دیگر به این خانوارها و مصرف‌کنندگان تأییدیه نمی‌دهد و این مصرف‌کنندگان نمی‌توانند از سوخت مایع نفت سفید و یا نفت گاز استفاده کنند.

 او با بیان اینکه از شهروندان درخواست می‌شود هم برای حفظ ثروت ملی و هم برای استفاده از سوخت پاک، تلاش‌های خادمان خود را در قدر بدانند و اقداماتی که برای بهره‌مندی آنها از این موهبت انجام شده را اجر بنهند و هر چه سریع‌تر نسبت به گازکشی منازل خود موارد لازم را انجام دهند.

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان با اشاره به اینکه باید اتصال مصرف‌کنندگان به شبکه سراسری گاز کامل شود، تأکید کرد: دیگر به شیوه معمول گازرسانی و سوخت‌رسانی با گاز مایع و نفت سفید در این مناطق انجام نمی‌شود و این مصرف‌کنندگان از مدار خارج می‌شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108462
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.