وضعیت حاد کرونایی در کرمان

استاندار کرمان با بیان اینکه استان از نظر شرایط کرونا، حادترین وضعیت را پس از سیستان و بلوچستان در کشور دارد از وزارت بهداشت به علت اختصاص نیافتن واکسن کرونا برای افراد بالای ۵۰ سال در این استان انتقاد کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی زینی‌وند اظهار داشت: با توجه به وضعیت حاد کرونا در استان بویژه در مناطق جنوبی و شرقی که همجوار با استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان هستند انتظار می‌رود وزارت بهداشت واکسن کرونا را با اولویت برای افراد بالای ۵۰ سال استان اختصاص دهد.

در شرایط کنونی تخصیص واکسن برای افراد بالای ۵۰ سال مطالبه‌ای بحق است

وی با بیان اینکه تخصیص واکسن برای افراد بالای ۵۰ سال در شرایط کنونی کرونا در استان مطالبه‌ای بحق، درست و مردمی است گفت: از آنجا که سهمیه‌ای در این زمینه به استان اختصاص نیافته از وزارت بهداشت انتقاد داریم.

استاندار کرمان می‌گوید این استان جزو نخستین استان‌ها به شمار می‌رود که باتوجه با حاد شدن وضعیت کرونا طی مکاتبه استاندار با وزیر بهداشت ضمن تشریح وضعیت، درخواست اختصاص واکسن برای افراد بالای ۵۰ ساله را داشته است.

در نامه‌ای که ۲۰ تیرماه جاری استاندار کرمان به وزیر بهداشت ارسال کرده ضمن تشریح وضعیت کرونا قید شده است: استان به دلیل وسعت و پراکندگی اقلیمی و جمعیتی بویژه در مناطق شرق و جنوب استان بشدت درگیر این بیماری است و توان مدیریتی و درمانی باتمام تجهیزات، امکانات و مجاهدت‌های شبانه‌روزی تا ا ندازه‌ای می‌تواند در برابر این بیماری ایستادگی کند.

در ادامه این نامه تاکید شده است: مگر اینکه با ارتقای ظرفیت واکسیناسیون میزان ابتلا کاهش و ظرفیت بازندارندگی از شیوع ویروس افزایش یابد.

شرایط استان کرمان کاملا مشابه سیستان و بلوچستان است

زینی‌وند در نامه خود شرایط استان کرمان را در این نامه کاملا مشابه سیستان و بلوچستان ارزیابی و تقاضا کرده که وزیر بهداشت در اختصاص سهمیه واکسن کرونا مساعدت کند.

مناطق جنوبی و شرقی استان کرمان طی روزهای اخیر بیشتر از سایر نقاط استان با کمبود تخت‌های بستری برای بیماران کرونایی مواجه بوده و این کمبود در حالی رخ داده که ظرفیت تخت‌های بیمارستانی موجود با به‌کارگیری همه امکانات در مواجهه با کرونا طی چند وقت اخیر افزایش یافته اما آمار ابتلا به میزانی رشد داشته که پاسخگو نیست.

وزارت بهداشت ۱۶ شهرستان استان کرمان را از نظر شرایط کرونایی قرمز اعلام کرده اما این درحالی است که مسئولان استان شرایط بویژه در جنوب کرمان را سیاه اعلام می‌کنند.

منصور شکرالهی نماینده مردم کهنوج، رودبارجنوب، فاریاب، منوجان و قلعه گنج در مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه هفته جاری پس از بازدید از امکانات درمانی جنوب کرمان گفت: از نظر ما وضعیت کرونا در این منطقه سیاه است و طی تماس با وزیر بهداشت خواستار تامین امکانات زیرساختی حوزه درمان شده‌ایم.

وی گفت: با توجه به روند افزایش مبتلایان به کرونا از وزیر بهداشت خواسته‌ایم بیمارستان موقت با کمک نیروهای مسلح در منطقه دایر شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74009
3 نظرات
  1. علی می گوید

    باسلام و احترام
    ممنون از مسولین که در وضعیت سیاه کرونایی کرمان از ۲۵ تیرماه مجتمع های ورزشی رو باز کردندمخصوصا مجتمع ورزشی سعادت که اونجا علوم پزشکی داره واکسن میزنه بچه های مردم هم میان بازی میکنن این اگه عدم شرف و انسانیت نیست پس چیه؟

  2. علی می گوید

    رفتیم برا پدر بزرگم واکسن بزنیم حدود ۱۰۰ تا کودک داشتن رو محوطه فوتبال بازی میکردن دیگه سالن هارو خداداند مجتمع ورزشی سعادت وابسته به آموزش وپرورش

  3. دهمرده می گوید

    شرم باد بر استانداری که توانایی برخورد با مجتمع سعادت آموزش وپرورش را ندارد یا نمی‌خواهد و بچه های مردم باید درسالن های این مجتمع که متاسفانه مرکز واکسیناسیون کرونا هم هست در معرض خطر ویروس منحوس باشند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.