ردپای ستاد ملی کرونا در بازگشایی 11 صنف در کرمان

بازگشایی 11 صنف در استان کرمان بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا بوده است.

امروز اتاق اصناف کرمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۱۱ صنف و رسته صنفی می‌توانند کار خود را آغاز کنند. این اطلاعیه در شرایطی صادر شد که پیش از این ستاد ملی کرونا مصوب کرده بود کسب‌وکارهای کم ریسک از ۲۳ فروردین کار خود را آغاز کنند.

علوم پزشکی کرمان امروز اعلام کرد در جریان بازگشایی این 11 صنف نیست. همین امر شائبه بازگشایی خودسرانه اصناف را پیش آورد. مشاور استاندار کرمان در امور رسانه‌ای در این خصوص به «کرمان نو» گفت که در جلسه 17 فروردین ستاد استانی کرونا مصوب شد که از این به بعد دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا برای اصناف در استان کرمان لازم‌الاجرا باشند.

این گفته عباس تقی‌زاده به این معنی است که اصناف کرمانی بر اساس جدولی که 29 اسفند از سوی ستاد کرونا اعلام شده بود باید فعالیت کنند.

2 4در بخش مشاغلی که نباید تعطیل شوند، نام صنوفی همچون تهیه‌غذاها و صنوف تاسیسات و تعمیرات به چشم می‌خورد. این در حالی است که در مصوبه ستاد استانی کرونا در دهه سوم اسفند امسال در کرمان اعلام شده بود که تنها خواربارفروشی‌ها، مغازه‌های عرضه‌ی لبنیات و مواد غذایی، قصابی‌ها، فروشگاه‌های عرضه‌ی مرغ و ماهی، میوه‌فروشی‌ها، میادین ‌میوه و تره‌بار، آپاراتی‌ها، مغازه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم و تجهیزات پزشکی، بنک‌داران و عمده‌فروشان مواد غذایی و نانوایی‌ها باید به کار خود ادامه دهند.

بدین ترتیب اطلاعیه امروز اتاق اصناف کرمان بر اساس مصوبه 29 اسفند ستاد ملی کرونا بوده و هنوز لیست صنوفی که باید از تاریخ 23 فروردین به بعد کار خود را آغاز کنند، اعلام نشده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=46658
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.