امام جمعه ریگان: فرهنگ صحیح رانندگی باید از خانواده شروع شود

آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های نمازجمعه کرمان گفته اربعین بزرگترین گردهمایی مسلمانان جهان است. همایش راهپیمایی اربعین امسال ظاهرا به نحو دیگری رقم خواهد خورد و یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از ایران برای شرکت در این راهپیمایی حضور دارند.
امام جمعه کرمان گفت که شنبه ۲۹آبان آغاز هفته بسیج است و اهمیت بسیج برای همه روشن است.
آیت الله جعفری به وقایع روزهای پایانی ماه صفر اشاره کرد و افزود که رحلت جانگداز پیامبر اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) وشهادت امام رضا (ع) از جمله این وقایع است.

اقتصاد مقاومتی با تکیه بر ظرفیت های موجود کشور محقق می شود

حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته رفسنجان گفته رهبری در جمع شماری از مردم اصفهان نیاز کشور را بصیرت سیاسی دانستند.
امام جمعه رفسنجان گفت که بصیرت در کارهای اقتصادی هم لازم و ضروری است تا اقتصاد کشور رونق بگیرد.
حجت الاسلام رمضانی پور افزود که نباید به سرمایه گذاری هایی خارجی که در کشور انجام می شود دل خوش کرد و باید حواسمان باشد از آنها فریب نخوریم.
وی ادامه داد که اقتصاد مقاومتی با تکیه بر ظرفیت های موجود کشور محقق می شود. آمریکا در مشکلات خود غرق است کسانی که باور دارند سازش با این کشور به نفع ایران است در اشتباه هستند.
امام جمعه رفسنجان وی با اشاره به اربعین حسینی بیان کرد که اربعین حرکت بسیار ارزشمندی است که میلیون ها نفر از مردم به پیاده روی اربعین می روند.
حجت الاسلام رمضانی پور گفته بخشی از زیارت اربعین به اشاره به تلاش های فراوان امام حسین(ع) برای دور کردن مردم از جهل و نادانی است که در این راه خون خود، یاران و خانواده اش را گذاشت. وی درگذشت حجت الاسلام حاج شیخ عباس پورمحمدی را تسلیت گفت و افزود که رهبری به اسم فامیل آن مرحوم پسوند رفسنجانی افزودند که بار ارزشمندی دارد.

نیروی انتظامی ریگان مطابق قوانین با تخلفات رانندگی برخورد کند

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های نماز جمعه این هفته ریگان به پیاده روی اربعین اشاره کرده و از دولت عراق و نیروهای انتظامی و امنیتی در داخل و خارج از کشور که امنیت زائران را تامین می کنند تشکر کرد.
امام جمعه ریگان گفت که پیاده روی میلیونی زائرن امام حسین (ع) نمایش قدرت و یکپارچگی جهان اسلام است که امروز جهان اسلام متحد و با اتحاد در مقابل تروریست های و متجاوزان خواهد ایستاد.
حجت الاسلام رنجبر ماهانی به شهادت محسن خزائی خبرنگار صدا و سیما در سوریه اشاره گرد و افزود که این شهید از خبرنگاران جان بر کفی بود که در چند متری تروریست های تکفیری نزدیک می شد و با مسئولیت خبرنگاری چهره زشت تروریست را افشا می کرد.
وی به تصادفات اخیر در شهرستان ریگان اشاره کرد و گفت که اکثر این تصادفات مربوط به موتورسواران دانش آموز است. در گوشه و کنار دیده شده که فرهنگ رانندگی در شهرستان ریگان ضعیف است و مقررات راهنمایی و رانندگی مراعات نمی شود. مشکل دیگری که وجود دارد این است که بچه های کم سن و سال بدون گواهینامه مسیر منزل تا مدرسه را با موتور سیکلت طی می کنند و این منجر به بروز حوادث ناگوار و داغدار شدن خانواده ها شده است. امام جمعه ریگان از نیروی انتظامی خواست مطابق با قوانین با این تخلفات برخورد شود.
او ادامه داد که فرهنگ صحیح رانندگی باید از خانواده شروع شود زیرا کودکان از والدین الگو می پذیرند.

پیروزی از آن انسان های مومن است

حجت الاسلام عباس جعفری در خطبه های نمازجمعه این هفته کوهبنان با دعوت از همگان به تقوای الهی گفته که همه مردم حواسشان باشد که پیروزی از آن انسان های مومن است. پس نباید خود را دست کم بگیرند و ارزش ها را در چیزی غیر از خدا جستجو کنند اگر چنین شود ایمانشان ضعیف می شود. امام جمعه کوهبنان افزود که اربعین روز بسیار مهم، ارزشمند و روز زیارتی مخصوص حضرت امام حسین (ع) است و جا دارد مومنان از راه دور در برنامه های این روز حضور یابند.
حجت الاسلام جعفری ادامه داد که امام حسین با دل مردم چه کرده که پس از گذشت سال ها چنین شور و حرارتی در بین مردم حاکم است که میلیون ها زائر با پای پیاده و تحمل سختی ها و مشکلات خود را به کربلا می رسانند. تا زائر قبر مولایشان باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=6588
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.