جمعیت عشایری کرمان 110 هزار نفر است| کرمان دومین استان عشایرنشین کشور

محسن افضلی، مسوول روابط عمومی اداره کل امور عشایری استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌نو با اشاره به تایید خبر منتشرشده مبنی بر اینکه تعداد خانوارهای عشایری استان حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ خانوار است، اینکه گفته شد آمار این سرشماری مربوط به سال 97 است را تکذیب کرد. به گفته افضلی آمار اعلام‌شده صحیح مربوط به سرشماری سال 1387 است که بر اساس آن استان کرمان به عنوان دومین استان عشایرنشین کشور معرفی شد.

افضلی در ادامه افزود: بر اساس سرشماری سال 1387 جمعیت کل عشایر استان کرمان حدود 110 هزار نفر است که از این میزان بیش از 68 هزار و 881 نفر در شمال استان کرمان سکونت دارند.

دیگر چه خبر؟

چندی قبل نیز مهدی ابراهیمی، مدیر کل امور عشایری استان در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه استان کرمان استانی کویری است اعلام کرد: از کل مساحت استان کرمان، ۵۶ درصد قلمرو فعالیت عشایران است.

به گفته ابراهیمی از سال ۷۸ تاکنون خشکسالی در استان مشکل اصلی عشایر است و کاهش بارندگی بیشترین تاثیر را بر قلمرو آنان گذاشته. او همچنین اعلام کرد به واسطه خشکسالی‌های سال‌های اخیر بیش از ۷۰ درصد علوفه عشایر از بین رفته و بیش از ۵۰ درصد گوشت و ۷۰ درصد تولید شیر این قشر کاهش یافته است. به گفته ابراهیمی ایران بعد از چین و مغولستان سومین کشور تولیدکننده کرک در جهان است از این‌رو۸۰ درصد از کرک کشور در کرمان تولید و به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=24170
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.