در شورای فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر کرمان مطرح شد


آمار مربوط به معضلات اجتماعی نباید محرمانه باشد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: به اذعان کارشناسان اجتماعی آمارهای مربوط به مشکلات و معضلات اجتماعی به هیچ وجه نباید محرمانه باشد بلکه باید با اعلام درست و دقیق این آمار از نظرات علمی و کارشناسی صاحب نظران در رفع و کنترل آنان استفاده شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در شورای فرهنگی پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث گسترش و اشاعه فرهنگ پیشگیری در سال های اخیر اظهار کرد: همسویی و اعتقاد عمیق مسئولین تاثیرگذار استان کرمان در خصوص اهمیت توجه و گسترش فرهنگ پیشگیری در سطح استان و از سوی دیگر اشراف کامل آنان به وضعیت موجود در سطح جامعه از موثرترین عوامل زمینه ساز اقدامات ارزشمند انجام شده در این حوزه بوده و بی تردید همچنان بستر عملکرد قابل قبول تر و موثرتر در آینده خواهد بود.

وی افزود: ظهور قوی و مشهود فرهنگ پیشگیری از الزامات سلامت و رفاه اجتماعی هر جامعه است و متاسفانه میزان نگران کننده شیوع اعتیاد در بین نوجوانان و زنان و همچنین آمار بالای شیوع سوءمصرف مواد در برخی از استان های کشور از جمله کرمان نشان از عدم توجه کافی به بحث پیشگیری در این مناطق دارد و بی تردید رفع این معضل از وظایف قانونی و شرعی ما است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در ادامه بیان کرد: در دست داشتن ابزارهای قانونی و از سوی دیگر اشراف کامل به مشکل موجود فرصت غنیمتی است تا با عمل به وظایف قانونی خود علاوه بر کسب رضایت خداوند قدم های موثر و ماندگاری در این زمینه برای جامعه برداشته شود.

وی گفت: مهمترین برنامه ما در سال جاری باید اشاعه فرهنگ پیشگیری و آگاه سازی در میان جامعه و خصوصا خانواده ها باشد.

در ادامه این جلسه “افزون” مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمان نیز اظهار کرد: علی رغم تلاش های قابل توجه انجام شده در بحث معضلات اجتماعی، وقت بسیاری را تلف کرده ایم و از ابتدای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی عملکردهای احساسی غیر علمی و مقطعی ناکار آمد زیادی انجام شده است.

وی افزود: به اذعان همه کارشناسان اجتماعی آمارهای مربوط به مشکلات و معضلات اجتماعی به هیچ وجه نباید محرمانه باشد بلکه باید با اعلام درست و دقیق این آمار از نظرات علمی و کارشناسی صاحب نظران در رفع و کنترل آنان استفاده شود تا بیش از این شاهد عملکردهای نا کارآمد و بعضا تشدیدکننده در این زمینه نباشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71052
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.