امروز برگزار شد


آیین اولین سالگرد شهدای دشت سمسور در کرمان برگزار شد

اولین سالگرد شهید توسنگ، شهید شیرخانی و شهید خدادادی که پارسال در دشت سمسور به شهادت رسیدند، امروز در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان در آیین اولین سالگرد شهدای دشت سمسور که امروز در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار شد، گفت: سردار مهدی توسنگ و همرزمانش شهید احسان شیرخانی و شهید امیرحسین خدادادی در کویر در درگیری‌های فراوان با قاچاقچیان مسلح مواد مخدر به دنبال شهادت بودند.

او با بیان اینکه سردار توسنگ فقط از باب شهادت زودتر از سایر همرزمانش وارد شد، افزود:  سردار مهدی توسنگ چنان متواضع و افتاده بود که هیچ‌گاه زودتر از همرزمانش وارد جایی نمی‌شد و وقتی همه داخل می‌شدند، خودش وارد می‌شد؛ اما برای شهادت اول خودش رفت.

در این مراسم خانم فولادی، همسر سردار شهید حاج‌مهدی توسنگ دلنوشته‌ای احساسی در فراق این شهید دلاور خواند.

او در پایان این دلنوشته با آرمان‌های نظام و انقلاب تجدید پیمان کرد و از شهادت همسرش که برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی اقدام کرده است، اظهار رضایت کرد.

همچنین در این آیین از کتاب رادار که در بر دارنده زندگی نامه سردار شهید مهدی توسنگ است، رونمایی شد.

نمایشگاه عکس به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان در حاشیه مراسم  اولین سالگرد شهدای دشت سمسور برپا شده بود. در این نمایشگاه، ادوار مختلف زندگی شهدای دشت سمسور به نمایش گذاشته شد.

شهید حاج‌مهدی توسنگ، شهید احسان شیرخانی و شهید امیرحسین خدادادی در ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ در دشت سمسور در درگیری با قاچاقچیان مسلح مواد مخدر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهید سردار مهدی توسنگ معروف به سردار کویر، شهید شاخص ۱۴۰۰ انتظامی کشور برگزیده شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=98579
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.