تقدیر شهردار کرمان از آتش‌نشانان و تخفیف جریمه ۲۹۵ میلیون تومانی

در نشست شورای شهر کرمان از آتش نشانان حاضر در حادثه مجتمع تجاری صالح المهدی تقدیر و در جریمه فردی که ۲۳ درخت سرو را سوزانده بود، تخفیف داده شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، شهردار کرمان روز دوشنبه در صحن علنی شورای شهر کرمان از آتش‌نشانانی که روز گذشته در اطفای حریق ساختمان تجاری صالح‌المهدی حضور داشتند، تقدیر کرد و افزود: نیروهای آتش نشانی روز گذشته در کمتر از پنج دقیقه در صحنه حادثه حاضر شدند.

سعید شعرباف تبریزی با اشاره به اینکه شهردار سابق کرمان در حوزه تامین تجهیزات آتش نشانی این شهر سال ۹۸ پیگیری و نامه نگاری هایی برای دریافت نردبان آتش نشانی ۵۶ متری انجام داده است افزود: در آن زمان هزینه این نردبان ۱۶ میلیارد تومان بود در حالی که اکنون این رقم به حداقل ۵۵ میلیارد تومان رسیده که نیاز است بخش های مختلف برای خرید آن کمک کنند.

وی با بیان اینکه بیش از نردبان بلند در معابر شهر کرمان، به خودروهای فوماتیک نیاز است تصریح کرد: در معابری همچون محل حادثه روز گذشته آنچه بیش از همه موجب اطفا حریق شد همین خودرو بود که البته ۲۰ سال از آن عمر گذشته است.

شعرباف تبریزی با اشاره به اینکه با توجه به مدت زمان حدود ۲۵ دقیقه ای برای رسیدن نردبان‌ها به محل حادثه و زمان باز شدن آن؛ بیش از نردبان بلند در چنین معابری به خودروهای فوماتیک نیاز است و اگر خودروی دیگری با موتور قوی‌تر تهیه شود، تا ۱۵۰ متر پرداخت عمودی آب می‌تواند داشته باشد.

وی تاکید کرد: تجهیزات پشتیبانی، تجهیزات اولیه تنفسی و مخازن آب تجهیزات فوری تر و حیاتی تر برای آتش‌نشانی و معابر کرمان است که با هزینه ۱۵ میلیارد تومانی می توان خودروی فوماتیک و این تجهیزات را تامین کرد.

شهردار کرمان با بیان اینکه عامل مهم در گسترش آتش سوزی روز گذشته علاوه بر نبود سیستم اطفا حریق، نمای کامپوزیت و آلومینیوم این ساختمان بود که به بمب آماده تبدیل شده بود گفت: بسیاری از بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز از این نماها استفاده می‌کنند لذا در مصوبه سیما و منظر شهری که منتظر تصویب آن در کمیسیون ماده پنج هستیم، ذکر شده که استفاده از این نما، ممنوع است.

وی ادامه داد: خوشبختانه آتش‌سوزی نمای ساختمان تجاری صالح‌المهدی به داخل ساختمان سرایت نکرد.

شعرباف تبریزی تصریح کرد: در زمینه  آسفالت معابر با پیمانکار قرارداد بسته ایم و نیاز است بخشی از اعتبار این طرح به صورت نقدی پرداخت شود که با تامین مالی طی ۲ هفته تمام وقت مشغول به کار است و کار از محله سرآسیاب و شهید همت آغاز و در مجموع حدود ۴۰ هزار متر مربع در شهرک شهید همت آسفالت خواهد شد.

وی افزود: برای اجرای طرح فاضلاب محله سرآسیاب نیز هماهنگ شده که اصرار بود اول فاضلاب و بعد آسفالت انجام شود که با پیگیری های انجام شده مجوز آن صادر شد و بعد از انجام فاضلاب ۵۰ هزار متر مربع آسفالت در این محل انجام می شود.

شعرباف تبریزی گفت: پل‌های عابر پیاده نیز در صورت اخذ مصوبه شورای ترافیک آماده ارائه به سرمایه گذار است تا در بزرگراه های اصلی کرمان اجرایی شود که اجرای این طرح در کاهش حوادث موثر است.

عامل سوزاندن ۲۳ اصله درخت سرو در کرمان تخفیف مجازات دریافت کرد 

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان نیز در این نشست با اشاره اینکه فردی، به جرم سوزاندن ۲۳ اصله درخت سرو، محکوم به پرداخت ۲۹۵ میلیون تومان جریمه شده بود گفت: مددکاری زندان اعلام کرده بود این فرد در زمان ارتکاب جرم از لحاظ روانی در وضعیت مناسبی نبوده است لذا شهرداری کرمان در این زمینه درخواست کاشت درخت و تخفیف مجازات وی را داشته است.

محمد امینی‌زاده ادامه داد: براساس این درخواست مقرر شد مبلغ جریمه فرد خاطی به یک دهم این میزان کاهش یابد و به جای ۲۳ درخت، ۴۰ سرو بکارد که در کمیسیون، با پیشنهاد شهرداری موافقت شد.

وی تصریح کرد: البته پیشنهاد می شود به جای سرو، درخت مثمری که سازمان فضای سبز شهری پیشنهاد می کند کاشته شود که با این موضوع نیز موافقت شد.

سخنگوی شورای شهر کرمان نیز با بیان اینکه بسیاری از واحدهای مجتمع تجاری اباصالح المهدی کرمان  بیمه نبودند و تجهیزات ایمنی نداشتند گفت: وضعیت این  قبیل مجتمع ها باید به شهروندان اطلاع رسانی شود.

سخنگوی شورای شهر کرمان نیز با بیان اینکه کاشت درختان کاج و سرو در سطح شهر باید کمتر شود و به جای این درخت ها درخت زیتون کاشت شود تصریح کرد: اقدامات خدمات شهری باید به مردم منعکس شود.

محمدرضا کمساری پیشنهاد داد: تشکیل و تاسیس اتاق مادر کودک در اداراتی که بیشتر کارکنان آن بانوان هستند ضروری است زیرا این مهم موجب می شود مادر برای استفاده از پاس شیر به فرزند نزدیک تر باشد.

تامین تجهیزات آتش نشانی کرمان ضروری است

فتح الله مویدی عضو شورای شهر کرمان نیز با تقدیر از عملکرد بموقع آتش نشانان شهرداری در حادثه روز گذشته مجتمع تجاری صالح المهدی کرمان افزود: آتش نشانی کرمان در حوزه تجهیزات و نیروی انسانی کمبود دارد و تامین تجهیزات بیشتر در این بخش ضروری است.

رییس شورای شهر کرمان نیز با قدردانی از آتش نشانان که حادثه دیروز را با درایت مدیریت کردند گفت: نا ایمنی در ساختمان ها و مکان ها مختلف شهر وجود دارد و تنها مربوط به ساختمای بلند نیست.

علیرضا نادری افزود: باید بروز خطرات احتمالی در برخی ساختمان ها پیش بینی و به طور رسمی به صاحبان آنها اعلام شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81429
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.