رئیس شورای شهر: انتخاب شهردار کرمان شفاف و بدون تعصب جناحی بود

 رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: فرایند انتخاب شهردار این شهر شفاف و بدون تعصب جناحی بود و در این راستا سعی بر انتخاب بهترین‌ها بود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علیرضا نادری روز دوشنبه در نشست خبری شفاف سازی فرایند انتخاب شهردار کرمان افزود: شورای شهر کرمان نقد را بسیار پسندیده می داند زیرا اشتباهات گوشزد می شود تا به راه خطا نرویم و خود را از مردم جدا ندانیم.

وی اظهار اشت: شورای ششم اسلامی شهر کرمان از زمان انتخاب و پس از انتخابات با احساس مسئولیت تمام، انتخاب سرپرست برای شهرداری را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: این فرایند الزاما باید از بدنه شهرداری انجام می شد لذا از ابتدا افراد مختلف بررسی و برای شهرداری سرپرست مشخص شد و روی انتخاب شهردار نیز از ابتدا کار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: در نهایت روز گذشته شهردار کرمان فعالیت خود را آغاز کرد و در این راستا نشست معارفه شهردار در روزهای آینده برگزار می شود.

وی یادآور شد: دلایل انتخاب شهردار کرمان در بین مردم مطرح شد و نقدهایی در مورد بومی نبودن شهردار وجود داشت که البته از این انتقادات استقبال می‌شود.

نادری افزود: اگر مردم حساس باشند و عیب ها را گوشزد کنند می‌تواند بسیاری از امور را ساماندهی کنند.

وی عنوان کرد: فعالیت مسئولان باید نقد شود زیرا گاهی با اخذ رای و حکم مسئولیت به اشتباه می‌ افتیم لذا جامعه باید مسائل را به ما گوشزد کنند تا کارها باید روشن و شفاف باشد زیرا مخفی کاری زمینه فساد را به وجود می‌آورد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه مسئولیت ما نوعی امانت‌داری مردم است تصریح کرد: امانت داری شرایطی دارد لذا باید تمام تلاش خود را برای حفظ این امانت به کار ببندیم.

نادری خاطرنشان کرد: جامعه و وظایف، امانتی در دست مسئولان است که موظفیم آن را حفظ کنیم.

سعید شعرباف تبریزی روز گذشته با تایید وزارت کشور به عنوان شهردار منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان انتخاب شد.

روند انتخاب شهردار کرمان

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: با روی کار آمدن هر شورا با هرنگاهی در ذهن مردم مسائلی رقم می‌خورد و برداشت هایی از جمله سیاسی بودن، تخصص و شرط بومی مطرح می‌شود.

محمدرضا کمساری افزود: عملکرد خود را از ابتدا به صورت شفاف با مردم گزارش و عملکرد خود را به مردم اعلام کردیم و در این خصوص به دنبال تعامل با مردم بودیم که از طریق سایت شورا فراخوانی دادیم که مردم در انتخاب مشارکت داشته باشند و گزینه هایی که فکر می‌کنند توانمندی لازم را دارند، برای بررسی معرفی شوند.

وی بیان داشت: این فرایند راه را برای قضاوت ها باز می‌کرد و کار را برای ما دشوار می‌کرد اما نگاه و تعامل با مردم برای ما مهم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: در نخستین مرحله ۱۲۶ نفر در قالب نخستین فراخوان به شورای اسلامی شهر کرمان معرفی شدند و نخستین مرحله ارتباط با افراد معرفی شده بود لذا افرادی که تمایل نداشتند از لیست حذف شدند که به ۴۴ نفر رسیدیم.

وی بیان داشت: در مرحله دوم در مولفه های قانونی بازنشسته نبودن، داشتن ۹ سال مدیریت میانی و داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته های خاص و دیگری داشتن مدرک معتبر تحصیلی مورد بررسی قرار گرفت و گزینه‌های شورا در روند انتخاب شهردار بررسی شد.

کمساری افزود: برای حفظ آبروی گزینه ها و برداشت ها از عنوان کردن اسامی افراد تا رسیدن به ۶ گزینه نهایی خودداری کردیم، نزدیک به ۱۰۰ ساعت جلسه به صورت کاملا کارشناسی بدون درنظر گرفتن مسائل سیاسی داشتیم و در این راستا تخصص، کارامدی و دارای برنامه برای ما اهمیت داشت.

وی با بیان اینکه از ۴۴ نفر به ۲۲ نفر رسیدیم گفت: با رای اعضای شورا این مرحله اتفاق ‌افتاد، چند مورد انتظار شورا به صورت خاص و ویژه مورد بررسی قرار گرفت و به همه این موارد امتیاز داده شد.

وی یادآور شد: بومی بودن در منظر مردم، تحصیلات مرتبط، سابقه کار، تحول گرا بودن، شناخت شهرداری، امکان حضور در کرمان، صداقت، توان مدیریتی، دارای برنامه، فساد ستیز بودن و درک گفتمان انقلابی جهادی، مشورت پذیر و نگاه مردمی داشتن تاکید داشتیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: در امتیاز به ۱۴ نفر پایانی که تبدیل به ۶ نفر و در نهایت پنج نفر انتخاب شدند بر سر این موارد، براساس تحقیقات میدانی سوابق و عملکرد به نوعی بررسی ها انجام گرفت که مدیون کسی نباشیم.

وی بیان داشت: قاری قرآن سالاری، ناصر بهروز، سعید شعرباف، امینی و محسن پوراسماعیلی گزینه های پایانی ما بودن که به مرحله مصاحبه با شورا رسیدند.

وی یادآور شد: نشست بررسی ۶ گزینه پایانی به صورت زنده پخش و دیدگاه ها مطرح شد که در این مرحله ناصر بهروز بنا به محدودیت هایی که داشت، انصراف داد.

کمساری افزود: همچنین از پنج گزینه نهایی دعوت و بررسی و امتیازبندی شدند و با امتیاز نزدیک سه گزینه باقی ماندند که در این بخش امینی اصفهانی، سعید شعرباف تبریزی و محسن پوراسماعیلی باقی ماندند.

وی ادامه داد: شورا انتظارات خود را به این سه نفر اعلام کرد و در نهایت ۲ گزینه سعید شعرباف و محسن پوراسماعیلی باقی ماند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: انتخاب این گزینه‌ها نشان می‌دهد کاری بدون برنامه را انجام ندادیم و گزینه ها به لحاظ کیفی افرادی توانمند بودند، فیلم مصاحبه به متخصصان و افراد تاثیرگذار در مدیریت شهری قرار دادیم و نظرات آنان را اخذ کردیم که در نهایت به ۲ نفر پایانی رسیدیم، در نهایت شعرباف تبریزی با ۶ رای نسبت به پنج رای به عنوان شهردار کرمان انتخاب شد.

وی عنوان کرد: در آغاز کار شورای شهر برخی افراد برداشت ‌هایی داشتند که جریانی همسو و خاص روی کار آمده و شهردارشان از پیش انتخاب شده و برنامه ای ندارند.

کمساری افزود: همین فرایند انتخاب شهردار کرمان و ساعت ها وقت برای انتخاب شهردار نشان می دهد شورای اسلامی کرمان، شهرداری از پیش تعیین شده ندارد و با هیچ گروهی عهد نبسته است.

وی ادامه‌داد: با ارسال مصوبه شورا برای فرمانداری تمامی اعضای شورا اعلام کردند تمام قد در کنار شهردار جدید کرمان هستند که این شهردار بتواند به برنامه ها بپردازد و خدمت گذار مردم کرمان باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78407
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.