علت مشارکت کم زنان کرمانی در اجتماع مسائل فرهنگی است| مدیرکل زنان استانداری: درخواستی برای حضور زنان در ورزشگاه نداشته‌ایم

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان می‌گوید: با توجه به رصدی که در سطح استان کرمان داشته‌ایم علت مشارکت نکردن بانوان در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی مسائل فرهنگی است.

به گزارش کرمان‌نو نرجس بحرآسمانی صبح روز چهارشنبه ۹ شهریور در نشست خبری گفت: اصرار همسران و فشارهایی که از سمت خانواده به ویژه در جنوب کرمان وجود دارد زنان را از فعالیت‌های اجتماعی منع می‌کند.

او افزود: علاوه بر آن جامعه نیز فشارهایی را تحمیل می‌کند و پیش زمینه‌ای در ذهن در آقایان است که اگر زنان در مسائل اجتماعی مشارکت داشته باشند از زندگی و خانواده عقب می‌افتند، در این زمینه باید باورها را تقویت کرد.

بحرآسمانی در پاسخ به سوال کرمان‌نو مبنی بر پیگیری حوزه زنان استاندار کرمان برای حضور زنان در ورزشگاه‌های شهر کرمان و مشاهده مسابقات ورزشی گفت: تاکنون در این زمینه اقدامی نداشته‌ایم زیرا جز درخواست‌های بانوان استان نبوده، اگر متقاضی دارد پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان در این نشست از اعطای ۱۳۰۰ وام اشتغال برای بانوان و ۱۰۰ تسهیلات روستایی زنان کارآفرین در یک سال گذشته در استان کرمان خبر داد.

او از برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان برای همسران آقایان شاغل دستگاه‌های اجرایی و زنان شاغل خبر داد و افزود: این دوره‌ها در حوزه‌‌های طراحی صفحات وب، نتورک، دوخت چادر و مقنعه، مانتو دوزی، پته‌دوزی، پرورش قارچ، زعفران و گیاهان آپارتمانی است.

بحرآسمانی در خصوص اعطای مسکن به ۲ خانواده ۴قلوها در استان کرمان گفت: با توجه به رایزنی‌هایی که انجام شد اداره راه‌وشهرسازی مسکن برای این افراد ندارد اما زمین در نظر گرفته شده و از هفته آینده کار آغاز می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96218
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.