ورودی‌ها و کمربندی‌های شهر کرمان ساماندهی می‌شوند

به گزارش کرمان‌نو، عصر روز گذشته در نشست عمومی شورای شهر کرمان، محمد فرشاد ضمن تشکر از شهردار و کارکنان آنها به دلیل تلاش برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای آغاز عملیات اجرایی فاز نخست فیبر نوری شهر کرمان، گفت: خوشبختانه امروز عملیات اجرایی  فاز اول فیبر نوری شهر کلید خورد تا همه دستگاه‌ها بتوانند از آن استفاده کنند.

فرشاد ابراز امیدواری کرد: فازهای بعدی این پروژه نیز به سرعت انجام شود تا بستر مناسب برای استفاده دستگاه‌های اجرایی از این عرصه فراهم شود.

وی در ادامه با ارائه پیشنهادات و درخواست‌هایی از شهردار، افزود: بودجه بهسازی خانه شهر که بافت تاریخی کرمان است لحاظ شده است.

رئیس شورای شهر کرمان ادامه داد: با توجه به اینکه عملیات اجرایی بهسازی خانه شهر کرمان باید از سالن‌های جانبی آغاز شود نیاز است امکان جابه‌جایی اعضای شورا فراهم شود.

فرشاد گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری از سوی شهرداری به مردم معرفی شوند، تا بتوانند در اجرای برخی از پروژه‌ها از مجموع سرمایه‌های خرد تعدادی از شهروندان استفاده کرد.

وی تصریح کرد: پس از بررسی کارشناسی و نظرسنجی با اصحاب صاحب‌نظر و رسانه‌ها، نسبت به  طرح زیرساختی میدان اول هفت‌باغ  که ۵۰ درصد عرصه آن مربوط به هفت‌باغ علوی و۵۰ درصد عرصه آن مربوط به شهرداری است، اقدام شود.

در این جلسه مهران عالم‌زاده، شهردار کرمان با اشاره به اینکه هم‌اکنون مجموعه فیبر نوری کرمان زیر نظر مخابرات است، اظهار کرد: ضرورت دارد به سمت هوشمندسازی و شهر هوشمند پیش رویم و زیرساخت‌های آن باید هرچه سریع‌تر فراهم شود.

وی ادامه داد: این اقدامات باید از سوی بخش خصوصی یا شهرداری انجام شود.

عالم‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه در پی اعلام فراخوان، سرمایه‌گذاری در این خصوص مشخص نشد، شهرداری بر آن شد تا فاز اول این پروژه را با توجه به اهمیت کار آغاز کند که امیدوارم ظرف دو ماه آینده فاز اول این پروژه به پایان برسد.

شهردار کرمان با بیان اینکه اجرای کامل فیبر نوری حدود ۱۶۰ کیلومتر است و فیبر نوری باید به دوربین های پایش تصویری سرویس دهد، افزود: برای اجرای فازهای بعدی این پروژه  نیاز به سرمایه‌گذار است.

فرشاد افزود: تمامی دستگاه های اجرایی، دولت الکترونیک، حمل و نقل و انرژی به واسطه این فیبر به سمت هوشمند شدن پیش می‌روند.

ساماندهی ورودی‌ها و کمربندی‌های شهر کرمان

شهردار کرمان در این خصوص اظهار کرد: ورودی‌ها و کمربندی‌های شهر کرمان با اختصاص ۱۲ میلیارد بودجه زیرسازی، جدول‌گذاری، آسفالت و ساماندهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرایی شدن طرح پارک گردشگری که خوشبختانه پیمانکار آن نیز مشخص شده است، افزود: عملیات بهسازی خانه شهر نیز آغاز می‌شود.

عالم‌زاده ادامه داد: طرح و پیمانکار مرمت، محور گلبازخان مشخص شده و در جهت رونق بازار میدان قلعه نیز اقداماتی انجام می‌شود.

شهردار افزود: فرصت های سرمایه‌گذاری به صورت کامل در سایت شهرداری در حال بارگزاری است.

بهره‌برداری از پروژه آزادی در بهمن‌ماه

عالم‌زاده در این خصوص بیان داشت: پیمانکار برق میدان آزادی نیز انتخاب شده است و طبق توافقات قرارگاه خاتم، این تقاطع در بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

عالم‌زاده گفت: تقاطع غیرهمسطح ابوذر نیز با پیشرفت خوبی در حال اجراست و طبق قرارداد پیمانکار تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار کرمان گفت: برای اخذ پروانه ساختمانی و بهره مندی از تخفیفات بیشتر در خصوص تراکم، شهروندان می‌توانند از تخفیف ۳۷/۵ درصدی دی‌ماه، ۲۵ درصدی بهمن‌ماه و ۱۲/۵ درصدی اسفندماه بهره‌مند شوند.

در ادامه این جلسه، منصور ایرانمنش نائب‌رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به مشارکت خیرین در خصوص بناهای ماندگار اظهار کرد: خیرین برای مشارکت در بحث بناهای ماندگار اطلاعی ندارند که بتوانند در این باره مشارکت داشته باشند. شهرداری در اختیار آنها زمین رایگان می‌گذارد و در موردی مانند گرمخانه‌ها هم شاید مردم بخواهند داوطلبانه در این موضوع شرکت کنند در صورتی که ممکن است اطلاعاتی نداشته باشند.

در ادامه علی خدادادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و نظارت شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به نامه بهزیستی در خصوص افراد مجهول‌الهویه اظهار کرد: بهزیستی نامه‌ای را در مورد این افراد به مرکز سالمندان فرستاده تا هزینه کفن و دفن این افراد رایگان باشد چراکه کمیسیون ماده ۱۷ این مبلغ را برای افراد خیابانی در نظر گرفته است.

ایجاد گرمخانه‌ها در دستور کار بهزیستی و بخش خصوصی قرار گیرد

ماه‌بانو معصوم‌زاده رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر کرمان در ادامه این جلسه با اشاره به نیمه‌فعال بودن گرمخانه‌ها اظهار کرد: گرمخانه‌ها در حالت نیمه‌فعال هستند از این‌رو مکان‌های مسیری می‌توانند گزینه خوبی برای این افراد باشد، باید سریع در این خصوص اقدام شود.

علی خدادادی در ادامه موضوع گرمخانه‌ها گفت: موضوع گرمخانه‌ها بر عهده بهزیستی است و قرار بود بخش خصوصی در این باره ورود کرده و اقداماتی انجام دهد اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

حسین چناریان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این جلسه به موضوع گرمخانه‌ها اشاره کرد و گفت: فضاهایی عمومی از سوی معتادین کارتن‌خواب پر شده است. به همین دلیل جمع‌آوری و محل‌هایی به‌نام خانه‌های بین‌راهی و گرمخانه‌ها ضرورت دارد. متاسفانه حضور این افراد در سطح شهر گردشگری ما را خراب و نازیبا کرده است بنابراین وظیفه شهرداری است که در این خصوص ورود کند.

شناسایی و بازسازی محلات قدیمی شهر

در ادامه جلسه شورای اسلامی شهر کرمان، سیدمحمدرضا معین‌زاده میرحسینی ضمن تشکر کمیسیون گردشگری از شهرداری به دلیل طرح زیربنایی و زیرساختی گردشگری اظهار کرد:  قرار بود محلات قدیمی شهر شناسایی شوند تا مورد بازسازی قرار گیرند که نمونه آن گلبازخان است و اتفاقات خوبی برای آن افتاده است. در اصل نیازهای محل شناخته شده‌اند و شهرداری به دنبال این است که محل‌های خدماتی مانند رستوران و خدمات صنایع دستی را ایجاد کند تا این بافت‌های قدیمی دوباره احیا شوند.

وی به همکاری و مشارکت سازمان میراث فرهنگی با شهرداری برای احیا و بازسازی خیابان متجلی در کنار گلبازخان اشاره کرد و گفت: محل‌هایی که مرمت و بازسازی می‌شوند یکی از محل‌های گردشگری می‌شوند و در عین حال می‌توانند محلی برای سکونت توریست‌ها باشند. وی افزود: این موضوع در کمیسیون گردشگری شورا هم پیشنهاد شده و تا یک ماه آینده قرار است به تصویب برسد تا بودجه احیا بافت قدیم در سال آینده شامل این موضوعات شود.

میرحسینی افزود: محله و بازار قلعه محمود نیز قرار شد از سوی شهرداری در کنار گلبازخان در دستور کار برای احیا قرار گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22028
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.