در راستای طرح جوانی جمعیت صورت گرفت:


۶۱۲ خانوار شمال استان زمین رایگان گرفتند

۶۱۲ خانوار شهرستان‌های شمالی استان که فرزند سومشان از آبان ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده، در راستای طرح جوانی جمعیت زمین رایگان گرفتند.

به گزارش کرمان‌نو، به گفته سرپرست اداره کل راه و شهرسازی از ۶۱۲ قطعه زمین تحویلی ۱۱۹ قطعه زمین مربوط به شهرستان کرمان، ۱۱۴ قطعه زمین در بردسیر، ۱۷۴ قطعه در رفسنجان بوده است.

رضا حافظی در مراسم پویش پیامبر اعظم (ص) به مناسبت واگذاری این زمین‌ها اعلام کرد که متراژ زمین‌های تحویلی حدود ۲۰۰ متر بوده و به‌صورت رایگان و صرفاً با اخذ هزینه آماده‌سازی به خانوارهای مشمول این طرح، تحویل داده می‌شود.

به گفته حافظی هزینه آماده‌سازی زمین با دو سال تنفس و بعد از آن با ۸ سال قسط‌بندی از خانواده‌هایی که پرونده‌هایشان را در ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها تکمیل کردند، گرفته می‌شود. همچنین سند مالکیت زمین نیز به‌صورت مشترک به پدر و همسر تحویل داده می‌شود.

بر اساس ماده ۴ قانون جوانی جمعیت، دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان (۲۰۰) مترمربع منطبق با ضوابط حدنصاب تفکیک بر اساس طرح‌های هادی روستایی و شهری یا طرح‌های جامع و تفصیلی شهری مصوب برای ساکنین در روستاها یا شهرهای کمتر از ۵۰۰(پانصد) هزار نفر پس از تولد فرزند سوم، تحویل دهد.

بر اساس قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، یک شرط مهم برای دریافت تسهیلات فرزندآوری و تحویل زمین این است که نرخ باروری زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد؛ بنابراین، برخی از متقاضیان که در این شهرها متولد شده‌اند، از فهرست دریافت‌کنندگان این وام حذف می‌شوند.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تصویب مجلس، آبان‌ماه ۱۴۰۰ توسط رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد. بخش مهمی از این قانون واگذاری زمین رایگان به خانوار دارای سه فرزند و بیشتر است. با تأمین زمین، در مرحله اول اجرای این طرح، از عید غدیر تا قربان امسال، ۷۵۰۰ خانوار زمین را دریافت کردند و مرحله دوم طرح نیز از روزهای گذشته شروع شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109515
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.