برآورد تولید ۲۰۰ هزار تنی پسته برای امسال


امسال استان کرمان، قطب تولید پسته کشور را پس می‌گیرد

تولید پسته در کشور طی۲ سال گذشته بر اثر سرمازدگی، گرمازدگی با کاهش تولید مواجه شد، به طوریکه میزان محصول تولیدی سال گذشته در ایران ۱۰۶ هزار تن پسته بوده، اما امسال انجمن پسته ایران پیش‌بینی برداشت ۲۰۰ هزار تن پسته را دارد.

به گزارش کرمان‌نو، محمد صالحی، رییس هیات مدیره انجمن پسته ایران در کارگروه توسعه صادرات استان با حضور مجازی ۱۸ رایزن بازرگانی ایران در کشورهای هدف با اشاره به پیش‌بینی برداشت ۲۰۰هزار تنی پسته برای امسال از برداشت نیمی از ان از استان کرمان خبر داد.

به گفته صالحی ما در ۲۷ استان کشور تولید پسته داریم و استان کرمان اولین تولیدکننده پسته در کشور هست .

پیش از این محمود ابطحی رئیس هیات امنای انجمن پسته ایران در گفت و گو با «ایران» با اشاره به امکان افزایش تولید پسته در سال 1402 گفته بود: قطب پسته ایران رفسنجان در استان کرمان است اما در سال گذشته استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی توانستند بیشترین میزان پسته را تولید کنند ولی امسال مجددا استان کرمان قطب تولید پسته در کشور خواهد بود.

علی‌رغم اینکه تا سالیان گذشته ایران، رتبه اول تولید پسته در دنیا را داشته الان این رتبه در اختیار آمریکا است و طبق توضیحات صالحی میزان تولیدش را از ۵۰۰ هزار تن در سال گذشته به ۶۰۰ هزار تن رسانده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105972
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.