سرپرست اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به درخواست‌های بالا در استان برای الحاق زمین به شهرها:


با ۱۴ نقطه پیشنهادی برای الحاق به شهر کرمان مخالفت شده است

نیمی از عمر دولت گذشته و هنوز یک واحد مسکونی در شهر کرمان تحویل مردم داده نشده. وعده دولت ساخت ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال بود که سهم شهر کرمان بالغ بر ۳۰ هزار واحد است که هنوز آن‌طور که سرپرست اداره کل راه و شهرسازی به کرمان‌نو می‌گوید هنوز در مرحله تأمین زمین‌مانده و بانک زمین دولتی در محدوده شهرها به اتمام رسیده است.

به گزارش کرمان‌نو، سهم شهر کرمان از مسکن تکلیفی دولت، در حدود ۳۰ هزار واحد است. بااین‌حال ۷۵ هزار نفر برای مسکن در این شهر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۸ هزار نفر واجد شرایط بوده و ۲۳ هزار نفر هم تایید نهایی شدند.

رضا حافظی در پاسخ به کرمان‌نو در خصوص سرانجام وعده دولت رئیسی در شهر کرمان می‌گوید که نه فقط شهر کرمان بلکه بانک زمین دولتی در محدوده تقریباً تمامی شهرهای استان از بین رفته است.

به گفته حافظی استان کرمان از نظر پیشنهاد اراضی الحاق به محدوده شهری رتبه اول کشور را دارد و بیش از ۱۰ هزار هکتار پیشنهاد الحاق داده شده است.

حافظی با بیان اینکه در شهر کرمان پیشنهاد الحاق در ۱۴ نقطه داده شده و با هر ۱۴ نقطه مخالفت شده است، گفت: از این ۱۴ نقطه ۳ نقطه به دلیل قرارگیری در محدوده گسل و فرونشست رد شدند و ۱۱ نقطه دیگر به دلیل قرارگیری روی سفره آب و پهنه سیلابی رد شده است. او همچنین متذکر شد که عمده نقاط پیشنهادی به دلیل مخالفت ادارات مربوطه به دلیل نتوانستن تأمین آب، رد شده است.

به گفته حافظی در حال حاضر برای طرح نهضت ملی مسکن در شهر کرمان تنها اراضی ۱۰۸ هکتاری انتهای شهید همت و ۵۸ هکتاری اراضی آموزش‌وپرورش و هنرستان رضوان اختصاص‌داده‌شده که این زمین‌ها آخرین ذخایر زمین دولتی در شهر کرمان هستند.

به گفته او این دو زمین سرجمع ۱۵ هزار واحد را پوشش می‌دهد و هنوز این شهر برای ۸ تا ۹ هزار واحد، کسری زمین دارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی البته تعداد زمین تامین شده برای طرح نهضت ملی مسکن در استان را بیشتر از متقاضیان تایید نهایی شده اعلام کرد. به گفته حافظی ۵۱ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در استان تایید نهایی شدند؛ اما تعداد زمین‌های تامین شده بالغ بر ۹۰ هزار قطعه است؛ اما متأسفانه پراکندگی زمین‌ها با جایی که متقاضیان درخواست دارند، هم‌خوانی ندارد.

به گفته رضا حافظی ۴۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر کرمان درخواست داده و ثبت‌نام کردند و در شهر کرمان به‌اندازه متقاضیان، زمین تامین نشده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109528
2 نظرات
  1. پراید سوار می گوید

    خخخخخ ولش کن شما که منتظر ظهورین دیگه چرا خودتون منجی میشین

  2. رضا می گوید

    اول باید فکری بحال تامین آب وبرق روکردبعدزمین واگذارکرددرضمن پول دولت برای تامین این دوخرج نمیشه .اصلا برای رفاه مردم خرج نمیشه .خانه ازپایه وبست ویران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.