سفر رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به جنوب کرمان با چراغ خاموش؛


بحران‌های آبخیزداری جنوب کرمان زیر فرش

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور روز گذشته با هیئتی همراه چراغ خاموش و بدون اطلاع رسانه‌های مستقل به جنوب کرمان آمد.

سفر یک‌روزه رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و هیئت همراه او از جمله چند معاون و مدیرکل به جنوب کرمان در حالی در سکوت خبری انجام‌گرفته که جنوب کرمان با مسائلی چون خشک‌شدن تالاب بین‌المللی جازموریان و اختلاف چشمگیر اجرای عملیات آبخیزداری انجام‌گرفته نسبت به سطح حوضه آبخیز این منطقه و سرعت بیش از میانگین کشوری فرسایش خاک در جنوب کرمان روبرو است.

به گزارش «کرمان نو» در ارتباط با این سفر خبرگزاری دولت نوشته عباسعلی نوبخت در این سفر دررابطه‌با پروژه‌های آبخیزداری گفته بر اساس برنامه هفتم سهم سازمان منابع طبیعی در اجرای عرصه‌های آبخیزداری ۲۰ میلیون هکتار تعیین شده که طی پنج سال باید عملیاتی شود.

این گفته‌ها از این نظر قابل‌توجه است که در اواخر ماه گذشته معاون آبخیزداری مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تخصیص ۲۳درصد بودجه آبخیزداری خبر داده و گفته بود در سال ۱۴۰۲ کل اعتبار مصوب آبخیزداری ۱۵۵۰ میلیارد تومان بود که تاکنون (زمان انجام مصاحبه) ۳۵۹ میلیارد تومان یعنی ۲۳ درصد تخصیص‌داده‌شده است.

او بیان کرده برای اجرای عملیات آبخیزداری به اعتبار نیاز است که باید حداقل اعتبار دولتی تخصیص داده شود و فقط در حرف نماند؛ زیرا اکنون این سازمان ۴۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های پیمانکاری بدهکار است که اعتبار تخصیص‌یافته از این میزان دیون کمتر است.

نکته حائز اهمیت در این میان سیاست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در زمینه مواجهه نشدن خبرنگاران با رئیس سازمان در سفر اخیر است که باتوجه‌به اهمیت مسائل مرتبط با منابع طبیعی در جنوب کرمان امیدواریم استاندار کرمان در این زمینه موضوع را بررسی کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116977
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.