بازی‌های پاراآسیایی با رتبه‌ی دومی ایران در جدول مدال‌ به پایان رسید


سهم استان کرمان؛ ۷ طلا، ۶ نقره و ۲ برنز

در مسابقات پاراآسیایی هانگژو چین، نمایندگان کرمان با ۷ طلا و ۶ نقره و ۲ برنز و مجموع ۱۵ مدال به کار خود پایان دادند. تیم ایران با کسب ۱۳۱ مدال رنگارنگ در جایگاه دوم پس از چین با ۵۲۱ مدال قرار گرفت.

به گزارش کرمان‌نو، چهارمین دوره‌ی مسابقات پاراآسیایی از ۳۰ مهر ۱۴۰۲ به میزبانی چین برگزار شد. در این میان استان کرمان با حضور ۱۱ ورزشکار و یک مربی و کمال جوانمرد به‌عنوان سرپرست کاروان پاراآسیایی در این مسابقات حاضر بود که ۱۵ مدال سهم کرمانی‌ها از مجموع ۱۳۱ مدال بود. در این میان سینا ضیغمی‌نژاد با کسب ۳ مدال طلا و یک نقره در ماده‌های مختلف پاراشنا به‌عنوان برترین ورزشکار پاراشنای این دوره معرفی شد.

استان کرمان در این مسابقات سعید افروز را در پارادوومیدانی، زهرا نعمتی و سینا منشازاده را در پاراتیروکمان، سينا ضیغمی و ابوالفضل نگارستانی در پاراشنا، محمدامین رحیم‌زاده و صادق رحیمی در فوتبال نابینایان، خلیل شهریارنسب و معصومه ملایی در گلبال، بتول خلیل‌زاده و فاطمه عباسی در والیبال نشسته و سیدمهدی شاهرخی به عنوان مربی پارادوومیدانی و کمال جوانمرد را به‌عنوان سرپرست کاروان پاراآسیایی در لیست اعزامی داشت.

هت‌تریک سینا در مدال طلا

سینا ضیغمی‌نژاد ورزشکار ۲۲ ساله‌ کرمانی که از سنین کودکی به شنا مشغول است و سال‌هاست ملی‌پوش رشته‌ی پاراشنا است توانست با۳ طلا و یک نقره شگفتی این مسابقات باشد. ضیغمی‌نژاد با کسب ۳ مدال طلا در ماده‌های ۱۰۰ متر قورباغه، ۵۰ متر آزاد و ۱۰۰ متر آزاد کلاس S۱۰ هت‌تریک کرد تا ورزشکار ۳ طلای این مسابقات باشد. او همچنین در ۲۰۰ متر مختلط نیز نقره گرفت تا با ۴ مدال پرافتخارترین ورزشکار این دوره باشد. ضیغمی‌نژاد با ثبت رکورد ۵۶ ثانیه و ۳۳ صدم ثانیه در ماده‌ی ۱۰۰ متر آزاد کلاس S۱۰ نیز توانست رکورد آسیا را به نام خود بزند.

زهرا نعمتی ۲ طلا و یک نقره

زهرا نعمتی تنها زن ۳ طلای پارالمپیک ایران نیز با ۲ طلا و یک نقره به کار خود در مسابقات پاراآسیایی هانگژو پایان داد. او در ریکرو میکس تیمی تیروکمان و پاراتیراندازی با کمان در بخش ریکرو انفرادی صاحب مدال طلا شد و در دوبل‌ریکرو زنان نیز موفق به کسب مدال نقره‌ شد. نعمتی سهمیه پارالمپیک را نیز دارد و در پایان مسابقات گفت:«انشالله تمام تلاش‌مان را برای موفقیت در پاریس انجام می‌دهیم.»

نقره‌ای که برای افروز طلایی شد

سعید افروز ورزشکار پارادوومیدانی که یکی دیگر از سهمیه‌های کرمان در پارالمپیک است درحالی روز پنجشنبه در پرتاب نیزه به  مصاف رقبا رفت که در ابتدا اعلام شده بود که مدال طلا به دیگر ایرانی یعنی عرفان رضایی رسیده اما با اعلام کمیته برگزاری بازی‌ها با زدن برچسب «تجدید نظر شده»، نتیجه تغییر کرد و جایگاه ۲ نماینده ایران در مسابقات پرتاب نیزه بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با هم عوض شد و سعید افروز دیگر ورزشکار طلایی کرمان شد.

سعید افروز با ۱۰۶۸ امتیاز در این مسابقات به مقام نخست رسیده بود و در پایان گفت: «قول می‌دهم علاوه بر رکوردشکنی در پاریس، طلای پارالمپیک را هم بگیرم.»

طلایی دیگر این‌بار در دستان سینا منشازاده

علی‌سینا منشازاده سومین سهمیه پارالمپیک کرمانی در این مسابقات روز جمعه ۵ آبان در بخش کامپوند در حالی به مصاف حریف خود رفت که پایان این مسابقه کار ۲ ورزشکار پس از تساوی در عدد ۱۴۴ به تیر طلایی کشیده شد که طی آن منشازاده با زدن تیر ۱۰ امتیازی برنده این مسابقه شد و مدال طلا را بر گردن آویخت. 

منشازاده در پایان از تلاشش برای موفقیت در پارالمپیک خبر داد و گفت: «از امروز تمرکزم روی حضور پرقدرت در بازی‌های پارالمپیک خواهد بود و امیدوارم بتوانم در آن رویداد هم موفق باشم.»

مدال نقره والیبال نشسته و فوتبال نابینایان

کرمان در والیبال نشسته و فوتبال نابینایان ۴ ورزشکار داشت. بتول خلیل‌زاده و فاطمه عباسی در والیبال نشسته زنان و صادق رحیمی و محمدامین رحیم‌زاده نیز در فوتبال ۵ نفره نابینایان حضور داشتند. هر ۲ تیم صاحب مدال نقره شدند.

والیبال نشسته زنان ایران در روز پایانی مسابقات صبح جمعه به مصاف تایلند رفت و با پیروزی ۳ بر صفر مقابل این حریف به مقام نایب قهرمانی و مدال نقره رسید.

تیم کشورمان در این رقابت با نتایج ۲۵ بر ۱۱، ۲۵ بر ۱۰ و ۲۵ بر ۷ از سد تایلند گذشت و مدال نقره را برای کاروان ایران به ارمغان آورد.

مسابقات والیبال نشسته بانوان با حضور ایران، کره‌جنوبی، ژاپن، چین، تایلند و مغولستان به صورت دوره‌ای برگزار شد و تیم ایران با ۴ برد و تنها یک شکست مقابل چین ، با ۱۲ امتیاز در رده دوم ایستاد.

تیم فوتبال نابینایان ایران و چین نیز در دیدار پایانی رقابت‌ها به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در وقت قانونی با تساوی بدون گل به پایان رسید و در ضربات پنالتی چین پیروز شد.

در این بازی نفس‌گیر، کار در ضربات پنالتی هم نزدیک به هم پیش رفت که در پایان از چهار ضربه‌ای که ۲ تیم زدند، چین ۲ ضربه را به گل تبدیل کرد و در مقابل بازیکنان ایران یک ضربه را به تور چسباندند.

تیم فوتبال نابینایان ایران بعد از یک دوره غیبت در بازی‌های پاراآسیایی، نایب‌قهرمان این دوره از بازی‌ها شد.

برنز نگارستانی در پاراشنا و شهریاری‌نسب در گلبال آقایان

کرمانی‌ها ۲ مدال برنز نیز کسب کردند. ابوالفضل نگارستانی در پاراشنا موفق به کسب مدال برنز در ۱۰۰ متر کرال پشت شد و خلیل شهریاری‌نسب نیز در تیم ملی گلبال مردان توانست مدال برنز کسب کند. 

 

در پایان این مسابقات تیم ایران با کسب ۴۴ طلا و ۴۶ نقره و ۴۱ برنز و در مجموع ۱۳۱ مدال در جایگاه دوم پس از چین میزبان قرار گرفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110331
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.