دختر دوومیدانی‌کار کرمانی:


به‌دلیل نبود تیم دوومیدانی در کرمان با چادرملو قرارداد بستم

استان کرمان با وجود منابع زیاد اما تیم دوومیدانی ندارد و حمایتی هم برای حضور در لیگ برتر از ورزشکاران این رشته نمی‌شود تا ورزشکارانی که رکورد هم می‌زنند به‌ناچار به شهرهای دیگر بروند. یسنا محمدی یکی از این ورزشکاران است که سال گذشته مجبور شد با تیم چادرملو در مسابقات شرکت کند و با این تیم قهرمان نیز شد.

به گزارش کرمان‌نو، استان کرمان اگرچه ورزشکاران زیادی در قالب قهرمانی در رشته‌های مختلف تیم‌های ملی داشته؛ اما بارهاوبارها ورزشکاران رشته‌های مختلف از کمبود امکانات و بی‌توجهی‌ها گفته‌اند.
برخی از رشته‌ها هم که کلا تیمی ندارند. دوومیدانی یکی از این رشته‌هاست که اگرچه رشته مادر به‌حساب می‌آید؛ اما در استان کرمان توجهی به آن نشده.
برای مثال درحالی‌که سعید افروز ورزشکار پارالمپیکی در جیرفت است؛ اما بارها از نبود زمین استاندارد در این شهر گله کرده است.
در کرمان به‌عنوان مرکز استان نیز همین مشکلات وجود دارد. این شهر در برخی از رشته‌ها مثلاً والیبال نشسته و دوومیدانی علیرغم داشتن ورزشکار ملی‌پوش اما تیمی برای حضور در مسابقات لیگ برتر ندارد و ورزشکاران آن به استان‌های هم‌جوار برای شرکت در مسابقات می‌روند.
یسنا محمدی یکی از ورزشکاران دوومیدانی استان کرمان است که متولد جیرفت است و به دلیل نبودن پیست دوومیدانی در جیرفت ۴ سالی است در کرمان سکونت دارد.
او سال گذشته به دلیل اینکه کرمان تیمی برای حضور در لیگ برتر نداشت به استان یزد رفت و با تیم چادرملو در مسابقات شرکت کرد و قهرمان شد.
دوومیدانی‌کار جوان کرمانی در این‌باره به کرمان‌نو گفت: چند سالی است که دوومیدانی کار می‌کنم؛ اما چون در شهرستان جیرفت پیست برای تمرین نداشتیم ۴ سال است به کرمان آمدم و کرمان زندگی و تمرین می‌کنم. یک سال است که حرفه‌ای زیر نظر آقای کدخدایی تمرین می‌کنم.
او در مورد مقام‌هایش نیز گفت: در این یکسال قهرمان دو ۱۰۰ متر جوانان و نایب‌قهرمان دو ۲۰۰ متر جوانان شدم، در بزرگسالان هم چهارم و پنجم شدم.
دوومیدانی‌کار ۲۰ ساله کرمانی افزود: در ۱۰۰ متر رکورد ۱۲.۱۵ ثانیه را زدم و در ۲۰۰ متر هم رکوردم ۲۵ ثانیه است.
محمدی درمورد اینکه به عضویت تیم چادرملو یزد درآمده بود گفت: سال گذشته استان یزد مسابقات قهرمانی کشور برگزار کرد و من نایب‌قهرمان شدم. توانستم سهمیه مسابقات لیگ برتر را بگیرم. به دلیل عدم تیم‌داری در کرمان به‌ناچار با چادرملو یزد قرارداد بستم تا بتوانم در مسابقات لیگ سال گذشته شرکت کنم و در آن مسابقات قهرمان شدم.
او افزود: مسابقات رکوردی است و براساس رکورد ورزشکار به مسابقات اعزام می‌شود. کرمان به‌دلیل نداشتن ورزشکاری که رکوردش برای کسب سکو باشد علیرغم تلاش ما و هیئت دوومیدانی اما کرمان تیمی نتوانست روانه مسابقات کند. من هم نتوانستم از طرف کرمان به مسابقات بروم و مجبور شدم با چادرملو قرارداد ببندم. البته این کار با هماهنگی هیئت و مربی کرمان انجام شد.
محمدی اضافه کرد: هیات دوومیدانی و آقای نصیری نیز در کنار من خیلی تلاش کردند تا بتوانیم تیمی از استان برای حضور در مسابقات داشته باشیم اما مسائل و مشکلاتی باعث شد که این اتفاق نیفتد.
او در پایان گفت: امیدوارم به‌زودی بتوانیم در خود کرمان تیم داشته باشیم و ما برای حضور در لیگ برتر مجبور به رفتن به استان‌های دیگر نباشیم و جا دارد از هیات استان کرمان و آقای نصیری هم تشکر کنم که خالصانه تمام تلاششان را کردند که ما با تیمی از استان به مسابقات برویم اما نشد.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=116346
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.