رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان:


سهم کرمان از گردشگر سلامت، شاید یک درصد

کرمان هنوز جز مقاصد گردشگری سلامت نیست. استان‌های فعال عملا تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی و آذربایجان غربی هستند، کرمان با وجودی که بهمن سال گذشته در هممین رابطه تفاهم نامه‌ای با عمان امضا کرد اما هنوز یک درصد از بازار گردشگر سلامت را ندارد و آن‌طور که رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌گوید، مهمترین عامل نیامدن گردشگر سلامت به کرمان، فراهم نبودن زیرساخت‌های شهری و جاذبه‌های گردشگری است.

مهدی احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار کرمان‌نو سهم این استان از گردشگر سلامت و درامد آن را شاید یک درصد اعلام می‌کند.

به گفته او باتوجه‌به اینکه بیمارستان‌های دولتی در حال حاضر خارج از ظرفیتشان جذب بیمار دارند، گفت: عملاً بیمارستان‌های خصوصی در این بخش فعالیت دارند که بیمارستان مهرگان دراین‌رابطه عملکرد خوبی داشته و حتی بیمارستان البتول نجف را هم در اختیار گرفته است و پزشکانی به بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان فرستاده است.
احمدی‌نژاد در این نشست با بیان اینکه کرمان حتی زیرساخت‌های شهری‌اش هم ایراد دارد، دلیل جذب گردشگر در شیراز و تهران را جذابیت‌های شهری و گردشگری دانست و گفت: شیراز جاذبه گردشگری‌اش چندبرابر کرمان است و واقعیت این است که گردشگر سلامت به شهرهایی که جذابیت ندارند نمی‌روند.
او در این نشست تأکید کرد که پزشکان کرمان هم‌تراز پزشکان شیراز هستند و اینکه گردشگری سلامت به کرمان نمی‌آید به دلیل نبودن زیرساخت شهری و جاذبه‌های گردشگری است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109301
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.