سرنوشت نیمکت‌های لرزان دسته‌ی یکی‌های استان دوشنبه عوض می‌شود؟


قاسم و محمود در لبهٔ تیغ

در حالی که رقابت‌های لیگ دسته‌ی یک به بازی پنجم خود رسیده است نمایندگان استان کرمان عملکرد خوبی نداشتند و نیمکت هر ۲ تیم مس‌کرمان و مس شهربابک لرزان است. نتیجه نگرفتن در بازی روز دوشنبه شاید تغییراتی را در ۲ تیم رقم بزند.

به گزارش کرمان‌نو، هفتهٔ پنجم لیگ دستهٔ یک فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که شاید سرنوشت نیمکت ۲ تیم استان کرمان در گرو نتیجه این بازی‌ها باشد. مس‌کرمان از ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۱۰ مهر در ورزشگاه باهنر کرمان میزبان تیم فجر سپاسی شیراز خواهد بود و مس شهربابک نیز از ساعت ۱۸:۳۰ مهمان پارس جنوبی جم است.

این ۲ تیم که نمایندگان استان در لیگ یک فوتبال کشور هستند عملکرد خوب و قابل‌قبولی در ۴ هفته‌ای که گذشت نداشتند. آن‌ها روی‌هم‌رفته از ۲۴ امتیاز تنها ۵ امتیاز را برای استان کرمان رقم زدند تا نیمکت هر ۲ تیم لرزان باشد.

بااین‌وجود شرایط مس‌کرمان کمی بهتر است آنها یک برد، یک تساوی و ۲ باخت و تنها ۴ امتیاز از ۱۲ امتیاز کسب کردند.

اما مس شهربابک با قاسم شهبا تنها یک تساوی و یک امتیاز از ۱۲ امتیاز را کسب کرده و سه بازی دیگر را واگذار کرده تا شرایطش به‌مراتب از مسی‌های کرمان بدتر باشد.

مس ۲ بازی بیشتر از سپاسی برده

از سال ۸۵ که مس‌کرمان به لیگ برتر ایران صعود کرده ۲ تیم ۲۸ بار برابر یکدیگر در بازی‌های لیگ برتر و لیگ یک به میدان رفته‌اند که حاصل این بازی‌ها ۱۰ برد برای مس، ۱۰ تساوی و ۸ پیروزی برای سپاسی بوده است.

آخرین مصاف ۲ تیم نیز در لیگ یک به بازی‌های فصل ۹۹-۱۴۰۰ برمی‌گردد که سپاسی در کرمان با نتیجه ۲ بر صفر مس را شکست داد و در بازی برگشت مس با تک گل علیزاده در شیراز به پیروزی رسید.

هدایت تیم فجر سپاسی برعهده مهدی رجب‌زاده است که سابقه بازی در تیم مس‌کرمان را نیز داشته است.

شاگردان رجب‌زاده از ۴ بازی قبلی خود ۲ پیروزی و ۲ شکست کسب کردند و در ردهٔ دهم جدول و ۲ پله از مس رده دوازدهمی بالاتر هستند.

مس‌کرمان که هفتهٔ گذشته بازی سختی در مقابل سایپا تیم مدعی این فصل رقابت‌های لیگ یک داشت، توانست یک امتیاز برابر این تیم کسب کند تا محمودی‌نیا امیدوار به پیروزی در بازی فردای تیمش مقابل سپاسی شیراز باشد.

اما در صورت باخت یا حتی تساوی پیکان انتقادات همچنان به‌سوی این سرمربی خواهد بود.

اتفاقات ۴ هفتهٔ اولیه مس به‌گونه‌ای رقم خورد که انتقادات زیادی را در پی داشت؛ اما محمودی‌نیا در گفتگویی که بعد از بازی مس در برابر سایپا داشت گفت که به روند این تیم امیدوار است و سعی کردند با تمرینات هماهنگی تیم را افزایش دهند.

درصورتی‌که انتقادات به تیم محمودی‌نیا زیاد است؛ اما هم او و هم شاگردانش معتقدند که باید صبر کرد و مس برای صعود نیاز به حمایت دارد و باید از حواشی دور بماند.

صبوری، هافبک مس‌کرمان مدعی است که هنوز فرصت زیادی تا پایان فصل باقی‌مانده و آنها قادر خواهند بود به امتیازات لازم در مسیر هدف خود دست یابند.

هافبک مس کرمان درباره بازی تیمش مقابل فجر گفت: «قطعاً یکی از سخت‌ترین فصول لیگ آزادگان را در پیش داریم. تیم‌های مدعی زیادی در آن حضور دارند. از جمع تیم‌های کنونی ۶ تیم سابقه حضور در لیگ برتر را دارند و باهدف صعود پا به مسابقات گذاشته‌اند و در کنار آن هم دیگر تیم‌ها هم با بودجه و برنامه ویژه هدف خود را دنبال می‌کنند.»

صبوری دربارهٔ تیم فجر و بازی مس در مقابل آنها گفت: «فجر یکی از تیم‌های خوب و باشخصیت لیگ محسوب می‌شود که طی فصول اخیر نیز همواره در جمع مدعیان حضور داشته و کار را برای رقبا سخت کرده است. قطعاً بعد از بازی با سایپا، این جدال نیز سخت خواهد بود؛ اما باید این‌بار باتوجه‌به میزبانی به دنبال امتیازات کامل باشیم. کاملاً برای صعود و هدف بزرگی که همگی ما در ذهن داریم، هم‌قسم و متحد شده‌ایم و امیدواریم با حمایت هواداران عزیز و مدیران و دوستداران مس به این هدف نزدیک شویم.»

مشکلات این فصل مس در همین ۴ هفته فقط به رعایت سقف قرارداد و خروج سه بازیکن اصلی این تیم خلاصه نمی‌شود.

۲ عضو خارجی فصل گذشته مس‌کرمان بابت عدم دریافت مطالبات خود از این باشگاه شکایت کردند.

کالی تروئبا آنالیزور اسپانیایی اسبق اتلتیکومادرید که یکی از نفرات اضافه شده به کادر فنی این تیم بود، در شرایطی که اکنون بار دیگر به کشورش بازگشته، هنوز بخشی از مطالباتش را دریافت نکرده و بابت این موضوع شکایت خود را ثبت کرده است.

ران تونگیک مدافع استرالیایی فصل گذشته مس‌کرمان دیگر عضو خارجی است که بابت عدم دریافت بخش عمده مطالبات خود از این باشگاه شکایت کرده است. در کنار تمام حواشی که مس با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند بازی فردا برای این تیم مهم است. باید دید نتیجه بازی مس با سپاسی چه خواهد بود و سرنوشت محمودی‌نیا خیلی زودتر مشخص می‌شود یا خیر؟

شهبا و یک امتیاز از ۱۲ امتیاز

قاسم شهبا سرمربی تیم مس شهربابک نیز عملکرد خوبی در طول ۴ هفتهٔ گذشته در لیگ دستهٔ یک نداشته، شاگردان او ۳ هفتهٔ ابتدایی لیگ را با سه شکست پشت سر گذاشتند و تنها امتیاز آن‌ها از بازی خانگی هفتهٔ گذشته در مقابل شهرراز شیراز بوده تا با امتیاز در ردهٔ و قعر جدول لیگ دستهٔ یک قرار بگیرند.

شاید تنها برگ برندهٔ شهبا حضور مهاجم لیگ برتری این تیم باشد که به‌تازگی به شهربابکی‌ها اضافه شده است.

ساسان حسینی مهاجم اردبیلی که سابقه بازی در نفت مسجدسلیمان را در کارنامه دارد و موفق شد در این تیم چهره شود و در ادامه تجربه حضور در فولاد خوزستان و پیکان را به دست آورد، اکنون راهی تیم دسته اولی مس شهربابک شده است.

شهربابکی‌ها امیدوارند با حضور این مهاجم لیگ برتری طلسم گل‌نزدن‌های این تیم شکسته شود.

مس شهربابک که فردا در جدالی سخت در جم ب مصاف پارس جنوبی می‌رود امیدوار است با استفاده از این مهاجم بتواند با امتیاز به شهربابک برگردد. هدایت پارس جنوبی جم برعهدهٔ امید روانخواه قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109490
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.