نبود گاز مایع در سرمای استخوان‌سوز زمستان| از سیرجان تا جنوب کرمان؛ نیست که نیست

سوز سرمای زمستان و نبود سیلندر گاز مایع این روزها گریبان گیر مردم بخش زیادی از نقاط استان شده است؛ از هفت شهرستان جنوبی گرفته تا سیرجان. اما سر منشأ مشکل کمبود گاز مایع از کجاست؟

در روزهای اخیر تقاضا برای دریافت سیلندر گاز مایع باعث ایجاد صف‌های طولانی در جیرفت و سایر شهرستان‌های جنوبی شده است. آن هم در این روزهای کرونایی. این در حالی است که خط لوله گاز به شهرستان جیرفت رسیده و لنگ گازکشی شهری است.

مشکل کمبود سیلندر گاز تنها مختص مناطق شهری هم نیست، بلکه از جبالبارز و ساردوییه تا دهکهان در کهنوج مردم درگیر این مشکل هستند. همین موضوع افزایش قیمت سیلندر را هم به دنبال داشته است.

خبرهای شنیده از سیرجان هم حاکی از همین موضوع است. مردمی که برای دریافت کپسول گاز 4 تا 6 ساعت طول صف می‌کشند و در نهایت به بسیاری از افراد حاضر در صف کپسولی نمی‌رسد.

مشکل کمبود سیلندر گاز مایع از کجاست؟

اصغر کوثری مسئول توزیع گاز مایع در سیرجان گفته: کمبود سهمیه، مصرف بالا به خاطر سردی هوا و سیستم ثبت‌نام اینترنتی به این مشکل دامن زده است. او از مسئولین خواسته با افزایش سهمیه این مشکل را برای مردم حل کنند.

کمبود سهمیه گاز در جنوب استان هم یکی از دلایل همین ماجراست.

آن طور که عطاپور فرماندار جیرفت گفته بعد از رسیدن پای گاز به 7 شهرستان جنوبی سهمیه گاز کاهش پیدا کرده و دلیلی برای کمبود سیلندر گاز شده است. او البته از افزایش سهمیه 2 هزار و 700 تنی به 3 هزار و 400 تن خبر داده و قول داده که حتما تا یک هفته دیگر این مشکل رفع می‌شود. 

دکتر اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد بی‌رقیبی شرکت گاز جیرفت را علت این موضوع بیان کرده. این در حالی است که  فقط یک شرکت توزیع سیلندر گاز در جیرفت وجود دارد.

خط لوله گاز در جیرفت و تامین گاز شهرستان‌های جنوبی از خارج استان

تامین گاز شهرستان‌های جنوبی از هرمزگان نیز طرف دیگر ماجرای کمبود سیلندر است. طبیعتا اولویت این استان تامین گاز شهرستان‌های تابعه خود است.

فرماندار جیرفت در این مورد گفته پیگیر هستیم تا بتوانیم گاز شهرستان‌های جنوبی را از کرمان و یا پالایشگاه‌های اصفهان تامین کنیم، این پیشنهاد به استانداری داده شده است.

فرماندار جیرفت در مورد گاز کشی شهر جیرفت نیز گفته تا دو هفته آینده پیمانکار جدید باید مشخص و نسبت به گاز کشی کل شهر جیرفت اقدام کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62118
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.