نسبت مصارف به منابع در بانک‌های خصوصی استان ۱۰ درصد است


۲۸ هزار میلیارد تومان در بانک‌های استان خارج شده

بنا به گزارش ارایه شده از سمت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان، نسبت منابع به مصارف بانک‌های استان ۷۸ درصد است و کرمان در این رابطه رتبه ۱۷ را دارد.

به گزارش کرمان‌نو، در حالی نسبت منابع به مصارف استان ۷۸ درصد است که این نسبت به صورت متوسط در کشور ۸۳ درصد است.
طبق گزارشی که در این شورا ارائه شد، مانده سپرده‌های بانک‌های استان ۱۲۵ هزار میلیارد تومان است که از این حجم سپرده ، ۹۷ هزار میلیارد تومان آن صرف تسهیلات شده است. بنا به اطلاعات کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان از منابع استان در بانک‌های استان رسوب کرده و یا از استان خارج شده است.
شایان ذکر است که کمترین نسبت تسهیلات در بانک‌های خصوصی است و نسبت منابع به مصارف در بانک‌های خصوصی صرفا ۲۰ درصد است و بخشی از منابع شرکت‌های بزرگ استان هم در همین بانک‌ها سپرده شده است.استاندار کرمان البته در این جلسه تاکید دارد که بخش قابل توجهی از حساب‌های شرکت‌های بزرگ در بانک‌های استان است و اکثر این پول‌ها نیز در بانک‌های دولتی است.در این جلسه اعلام شد که استان در ۶ ماه نخست سال موفق به رشد ۴‌.۷ درصدی شده و حدود ۲۵ درصد از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در امسال که حدود ۴ هزار میلیارد تومان است، از طریق منابع داخلی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بوده است.
همچنین اعلام شد که حدود ۵۰ درصد مالیات استان توسط ۱۰ شرکت بزرگ استان پرداخت شده است.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=101671
1 نظر
  1. احمد می گوید

    دمشون گرم ،لیاقت می خواد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.