رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت:


۳۰ درصد از گردش مالی شرکت‌های بزرگ در کرمان است

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت تنها ۳۰ درصد از گردش مالی حساب‌های شرکت‌های بزرگ به استان کرمان منتقل شده است.

به گزارش کرمان نو، پیگیری انتقال حساب‌های شرکت‌های بزرگ به استان کرمان چندین ماه است که در جلسات شورای معادن جای ندارد. این درحالی است که پیش‌تر دبیر کل اتاق کرمان از قفل شدن شبکه بانکی استان به دلیل نبود منابع خبر داده بود.

مهدی حسینی‌نژاد، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت در پاسخ به خبرنگار کرمان نو در خصوص چرایی مطرح نشدن این امر در جلسات شورای معادن و رقم دقیق انتقال حساب‌های بزرگ به کرمان، وعده می‌دهد که این موضوع در جلسات بعد پیگیری شود.

حسینی‌نژاد همچنین در خصوص آخرین پایش انجام شده در خصوص انتقال حساب‌های شرکت‌های بزرگ می‌گوید: آخرین پیگیری‌هایی که انجام داده بودیم، حاکی از این امر است که ۳۰ درصد گردش مالی حساب‌های شرکت‌های بزرگ در استان کرمان است.

رییس سازمان صمت همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر از این رسانه مبنی بر دستور استاندار بر پیگیری نشدن وصول حقوق دولتی تا زمان برگشت سهم ۱۵ درصدی استان می‌گوید: با توجه به اینکه این وصول هر سه ماه یکبار صورت می‌گیرد و ما تا آذر ماه فرصت داریم فعلا وصول حقوق دولتی متوقف شده.

او در پاسخ به این پرسش که چقدر از مبلغ ۷ هزار میلیاردی که تاکنون وصول شده و به حساب خزانه واریز شده برگشته، می‌گوید: بایستی حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان برگشت داده شود و گزارش آن در جلسه بعدی شورای معادن ارائه می‌شود.

حسینی‌نژاد همچنین در پاسخ به این امر که چقدر از ۱۰ هزار میلیارد تومان سال ۱۴۰۰برگشت داده شده ، می‌گوید: پارسال بالغ بر ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی وصول شد که تنها ۳۰ میلیارد در قالب اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای برگشت داده شده است.

۱۹ درصد واحد‌های صنعتی استان تعطیل‌اند

به گفته رییس سازمان صمت، هزار و ۸۷۸ واحد صنعتی در استان است که از این تعداد ۴ درصد بالای ۷۵ درصد ظرفیت کار می‌کنند.
او در ادامه گفت: ۳۶ درصد واحدها بین ۵۰ تا ۷۵ درصد از ظرفیتشان فعال است و ۱۹ درصد هم تعطیل هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96924
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.