رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان:


صادرکنندگان به نام از رده صادرات خارج شدند | رشد استان مبتنی بر معدن است

سیاست‌های تأمین انرژی ادامه پیدا کند، در تابستان دچار مشکل جدی می‌شویم
رئیس اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه صادرکنندگان به نام استان از رده صادرات خارج شدند به‌صراحت اعلام کرد که این خروج صادرکنندگان در نتیجه سیاست‌های ارزی است و این سیاست‌ها اشتباه است.

به گزارش کرمان‌نو، سید مهدی طبیب‌زاده در این جلسه که با حضور معاون رئیس‌جمهور برگزار شد و در خصوص دستاوردهای استان ویدئویی به نمایش گذاشته شد، تأکید کرد که رشد اقتصادی استان صرفاً مبتنی بر معدن و استخراج ماده معدنی است.

طبیب‌زاده دراین‌رابطه، گفت: اقتصاد استان مبتنی بر منابع معدنی است و این مسئله اقتصاد استان را در آینده دچار مشکل می‌کند، اگر به این مسئله توجه نشود یک روزی با اتمام منابع نبود آب، معلوم نیست آینده کرمان به کجا کشیده شود.

تأکید رئیس اتاق بازرگانی استان در این جلسه حرکت به سمت بهره‌وری و تکمیل زنجیره تولید بود.

طبیب‌زاده همچنین در این جلسه از معاون رئیس‌جمهور خواست تا گزارشی از تحقق شعار سال ارائه شود. او با بیان اینکه امسال، سال رشد تولید و مهار تورم تعیین شده است، گفت: علی‌رغم این شعار، سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی، نقدینگی واحدهای تولید را دچار مشکل کرده که این امر مغایر باهدف رشد تولید است.

او دراین‌رابطه ادامه داد: ارزیابی شود که سیاست اجرایی دولت در سال جاری نسبت به سال گذشته چه فرقی کرده؟ ما به‌عنوان بخش خصوصی هیچ احساسی مبنی بر کار جدیدی نداریم و مطمعنا تولید امسال با این مسئله نقدینگی دوار یک رکود خواهد شد.

مسئله دیگری که رئیس اتاق بازرگانی کرمان در این جلسه روی آن دست گراشت، بحران انرژی بود. طبیب‌زاده با بیان اینکه گفته امروز من خاطرتان باشد، گفت: اگر سیاست‌های تأمین انرژی ادامه پیدا کند در تابستان دچار مشکل جدی می‌شویم و راجع به انرژی و خطرات و بحران موجود بایستی بحث کنیم.

او در این جلسه اعلام کرد که در اولین فرصت در تهران برای بحث و گفت‌وگو در خصوص مشکلات انرژی حاضر خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114745
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.