طبق گزارش آماری تجمیعی سلامت استان کرمان در طرح سلامت نوروزی


۵۳ فوتی تصادفی طی ۱۴ روز در کرمان

بنابر آنچه علوم پزشکی کرمان اعلام کرده است ۵۳ نفر در تصادفات نوروزی و ۳۶۰ نفر به صورت غیرتصادفی در ۱۴ روز گذشته در استان کرمان جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، آمار تجمیعی سلامت استان کرمان در طرح سلامت نوروزی از ساعت ۷:۳۰ روز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ الی ۷:۳۰ روز سه‌شنبه ۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که تاکنون ۵۳ نفر جان خود را در تصادفات نوروزی از دست داده‌اند.

براساس این آمار ۳۶۰ نفر فوتی غیرتصادفی ثبت شده و ۱۷۷۵ نفر از مصدومان تصادفی توسط اورژانس انتقال داده شده‌اند و ۶۵۳ نفر نیز از مصدومان حوادث نوروزی در محل حادثه درمان شده‌اند.

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۲۷۰۷ بیمار غیرتصادفی انتقال یافته توسط اورژانس وجود داشته است و ۳۲۳۸ بیمار غیرتصادفی نیز در محل درمان شده‌اند.

طبق این گزارش بیماران سرپایی اورژانس بیمارستان‌ها شامل ۱۳۴۸۴۰ نفر و بیماران بستری شده در اورژانس بیمارستان‌ها ۱۸۹۱۰ نفر بوده که در این بین بیماران منتقل شده به بخش‌های ویژه ۱۱۲۶ نفر و بیماران منتقل شده از اورژانس به بخش‌های عادی ۵۵۵۵ نفر بوده است.

همچنین تعداد موالید ۱۶۹۸ مورد و اعمال جراحی اورژانسی ۱۹۸۱ مورد و اعمال جراحی غیر اورژانس ۲۸۱۶ مورد بوده است.

در این بین ۴۹۵ اعزام‌ بین بیمارستانی و ۴۲ مورد احیاء موفق صورت گرفته است.

براساس این آمار تعداد کل مراجعین به اورژانس‌ها ۱۵۳۸۶۹ نفر بوده و ۳۶۹ مورد بازدید از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی و صورت گرفته ۲۱۱۵۰ مورد نیز بازدید بهداشتی از اماکن صورت گرفته است.

در بازدید بهداشتی که از اماکن صورت گرفته ۳۰۶۰۵ کیلوگرم موادغذایی فاسد جمع‌آوری شده و ۵۷۳ مورد از مراکز و اماکن متخلف تعطیل شده و در حوزه غذا و دارو نیز ۸۷۶ بازدید صورت گرفته است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=102650
1 نظر
  1. darushchabki@gmail.com می گوید

    darushchabki@gmail.com خدالعنت کند مسئولین باخودروهای اسقاطی میدهندتحویل مردم بیچاره خوب باسرعت میروند حلبی روغن هنوز محکمتراست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.