فرماندار ریگان: معلم غیربومی برای ما نفرستید

فرماندار شهرستان محروم ریگان در استان کرمان با بیان اینکه نیروهای غیربومی آموزش و پرورش در ریگان مدتی بعد از استخدام تقاضای جابه جایی دارند گفت: نیروهای حق التدریس غیربومی در ریگان ساماندهی نخواهند شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، امین باقری روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان ریگان با بیان اینکه حضور نیروهای غیربومی و ثابت نبودن معلمان در طول سال در ریگان موجب افت تحصیلی دانش آموزان شده است افزود: با توجه به اینکه ۴۵ نیروی غیربومی از شهرستان های همجوار به ریگان تحمیل شده است این نیروها به هیچ عنوان در ریگان ساماندهی نخواهند شد.

رئیس شورای آموزش وپرورش ریگان در ادامه با انتقاد از مدیران استان ابراز کرد: تا کی ما شاهد افت تحصیلی دانش آموزان محروم شهرستان ریگان باشیم.

باقری تصریح کرد: به نیروهای غیربومی خدمات رسانی نخواهیم کرد و این افراد به شهرستان های خود مراجعه کنند.

فرماندار ریگان تصریح کرد: حتی مشاهده می شود در این شهرستان سرایدار نیز از شهرستان های همجوار جذب می شوند که این موضوع پذیرفتنی نیست.

وی در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس در شهرستان ریگان افزود: تمامی امکانات برای بازگشایی مدارس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی فراهم شده است.

باقری افزود: با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی چهار مدرسه جدید در شهرستان احداث خواهد شد.

وی از برنامه ساخت ۳۰ واحد آموزشی توسط خیران و تجهیز و نوسازی  مدارس در شهرستان خبر داد وابراز کرد:نیمی از این مدارس همزمان با بازگشایی مدارس راه اندازی خواهند شد.

به گزارش ایرنا در شهرستان ریگان ۱۶۰ واحد آموزشی وجود دارد که بیش از ۱۷ هزار دانش اموز در مقاطع مختلف تحصیلی در آنها مشغول تحصیل هستند.

شهرستان محروم ریگان با بالاترین ضریب محرومیت در کشور در جنوب شرق استان کرمان و در فاصله ۲۸۵ کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76999
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.