سلامت زیر تیغ گرانی| هزینه درمان 45 درصد بیشتر از سال قبل

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به کاهش 35 درصدی مراجعات بیمه شدگان برای مداوا به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: امسال هزینه هر بار درمان مردم 45 درصد گران تر از سال قبل بود.

به گفته دکتر محمد جعفری، بیمه سلامت استان کرمان در سال جاری با پوشش چتر حمایت مالی خود بر سر 62 درصد از جمعیت استان بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر را با هدف سلامت محوری، حفاظت مالی و دسترسی عادلانه تحت حمایت مالی خود قرار داد.

او با اشاره به اینکه با بیش از 1300 موسسه تشخیصی و بهداشتی درمانی استان طرف قرارداد هستیم، افزود: بیمه سلامت ماهیانه بالغ بر 50 میلیارد تومان تقبل هزینه کرده تا بیمه شدگان هنگام مواجهه با بیماری دغدغه ای نداشته باشند و این در حالی است که وصول حق بیمه ماهیانه صرفا 20 میلیارد تومان بوده و مابه التفاوت آن از محل یارانه های دولت جبران شده است.

جعفری تصریح کرد: در سال جاری ماهیانه 430 هزار نفر از دفترچه بیمه سلامت در استان کرمان استفاده کردند؛ یعنی هر دقیقه 12 نفر و به ازای هر بار مراجعه مردم به طور متوسط 156 هزار تومان توسط بیمه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: گرچه به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور کلی مراجعات بیمه شدگان برای مداوا کاهش 35 درصدی در سال جاری داشته، اما هزینه هر بار درمان مردم 45 درصد گران تر از سال قبل بود.

او با بیان اینکه هزینه درمان کاردرمانی، گفتاردرمانی و شنوائی سنجی معلولان نیز امسال برای نخستین بار تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، گفت: پوشش بیماری های صعب العلاج و بیماری های نادر متابولیک تا 100 درصد هزینه، پوشش بیمه ای درمان افراد مجهول الهویه که در بیمارستان بستری می شدند و پوشش درمان بیماران زندانی و اتباع خارجی مجاز در هنگام بستری به عهده سازمان بیمه سلامت گذاشته شد و همچنین پوشش هزینه ترک اعتیاد همه بیماران (خواه دارای دفترچه بیمه سلامت باشد یا بیمه دیگر) به عهده ما قرار گرفت.

پوشش کامل درمان مبتلایان کرونا

جعفری با اشاره به پوشش کامل درمان بیماران مبتلا به کووید 19 بستری در بیمارستان ها بیان کرد: امسال همچنین طرح پزشک خانواده شهری در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت در استان کرمان به صورت پایلوت کشوری به اجرا در آمد و خانواده هایی که دارای دفترچه بیمه رایگان بودند، تحت پوشش خدمات پزشکی خانواده قرار گرفتند.

دبیر کشوری اجرای طرح نسخه الکترونیک در ادامه اظهار کرد: برنامه نسخه الکترونیک در سال 99 در همه مراکز خصوصی و دولتی استان کرمان اجرایی و براساس مصوبه شورای عالی انفورماتیک کشور همه دانشگاه های علوم پزشکی مکلف شدند برنامه نسخه الکترنیک را راه اندازی کنند که این همکاری در دانشگاه های استان کرمان بسیار مناسب و موجب پرداخت تشویقی مطالبات شد.

وی افزود: در سال جاری تعداد 15 میلیون و 120 هزار و 960 نسخه الکترونیک در کشور تولید شده که سهم استان کرمان 950 هزار نسخه است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: پرداخت مطالبات بیمه سلامت استان کرمان که به صورت الکترونیک انجام شده، تا بهمن 99 پرداخت شده است و از آنجا که هیچ داروخانه، آزمایشگاه و مطبی نیست که به روش دستی صورتحساب به بیمه تحویل بدهد، به هیچ مرکز سرپایی بدهکار نیستیم.

وی افزود: پرداخت به پزشکان خانواده نیز تا اسفندماه به صورت علی الحساب پرداخت شده و پرداخت به بیمارستان های خصوصی تا آبان ماه و بیمارستان های دولتی تا شهریورماه انجام شده است./ایسنا

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66935
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.