حرف آخر را استاندار زد| زینی‌وند: صنعت و کشاورزی دو بال توسعه کرمان هستند

استاندار کرمان برخلاف نظر روسای سازمان‌های صمت و کشاورزی استان، معتقد است کرمان آینده دو بال توسعه دارد: صنعت و کشاورزی.

سال‌هاست کرمان که به قطب معدن کشور معروف است، سودای صنعتی شدن هم در سر دارد. کرمانی که طبق مختصات جغرافیایی در اقلیم گرم و خشک قرار دارد و همین امر باعث شده برخی اعتقاد داشته باشند با احداث صنایع آب‌بر، توسعه میسر نمی‌شود.

هرچند که رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان، آب‌بر تلقی شدن فولاد را یک شانتاژ تبلیغاتی می‌داند و می‌گوید:«یک کلاه گشادی ۵۰ سال قبل سر ما رفت که فولاد صنعت آب‌بر است و نباید در کرمان خشک، احداث شود.»

حسینی‌نژاد معتقد است که مسیر پیشرفت استان از صنعت می‌گذرد و باید مانند اصفهان و یزد با توسعه صنایع کوچک این مسیر را دنبال ‌کنیم.

صنعتی شدن کرمان اما از دیدگاه رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان چندان قابل باور نیست.

عباس سعیدی گفته مخالف بردن آب کشاورزی به صنعت است و باور ندارد که آینده کرمان، صنعتی است.

البته صنعتی شدن استان کرمان موضوعیست که استانداران پیشین از جمله رزم‌حسینی و فدایی به آن باور داشتند و طبق آنچه در کارنامه خود دارند طرح‌های متعددی از جمله فولاد را کلنگ‌زنی کردند و یا به بهره‌برداری رساندند.

زینی‌وند: صنعت و کشاورزی رقیب هم نیستند

هرچند که به نظر می‌رسد در مقابل موافقان صنعتی شدن استان کرمان، تنها جهاد کشاورزی به مقابله پرداخته اما اظهارات امروز صبح استاندار کرمان نشان می‌دهد او برخلاف دو استاندار پیشین، نگاهی متعادل‌تر به کشاورزی دارد.

علی زینی وند می‌گوید در استان کرمان صنعت و کشاورزی رقیب هم نیستند بلکه دو بال توسعه استان هستند.

او با بیان این موضوع به سند سازگاری با آب در استان اشاره می‌کند و معتقد است هدف در این سند کاهش کشاورزی نیست بلکه بهینه مصرف کردن آب است.

زینی‌وند می‌گوید در سال‌های آینده ما صاحب برند می‌شویم و برخی از محصولات کشاورزی از لحاظ ارزش افزوده می‌تواند جایگزین نفت شود.

حال آنکه آمار مرکز آمار ایران هم حاکی از این است که ۳۶ درصد از اشتغال این استان در بخش کشاورزی است، مردمانی که به غیر از کشاورزی کسب و پیشه‌ی دیگری بلد نیستند.

بیشتر بخوانید:

کشمکش صنعت و کشاورزی بر سر آب| صمت کرمان: پیشرفت استان از صنعت می‌گذرد نه کشاورزی

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64184
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.