مدیرکل تعزیرات حکومتی استان


جریمه ۲ میلیارد‌ریالی یک جایگاه در کهنوج به دلیل قاچاق سوخت

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان از محکومیت ۲ میلیاردریالی یک جایگاه عرضه بنزین و گازوئیل در شهرستان کهنوج به دلیل قاچاق سوخت خبر داد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، ارسلان میری گفت: پرونده فروش ۱۰ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل خارج از ضوابط تعیینی دولت در شعبه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان کهنوج تشکیل و رسیدگی شد.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان ادامه داد: این شعبه پس از بررسی پرونده و باتوجه‌به مدارک موجود، متخلف را به پرداخت ۲ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

 میری گفت: بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمان، گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال کردند.

 وضعیت قاچاق سوخت از مناطق جنوبی و شرق استان کرمان که به مرزها نزدیک هستند در شرایطی است که با اجرای طرحی برای ساماندهی وضعیت سوخت‌گیری در این مناطق، به نظر می‌رسد شرایط قاچاق سخت‌تر شده باشد اما روی دیگر این پدیده، نگهداری بنزین در مخازن واقع در منازل، مغازه‌ها و باغ‌های کشاورزی است تا عده‌ای از افراد دخیل در این کار بتوانند میزان ذخیره بنزین را برای فروش به قاچاقچیان بالا ببرند.

 قاچاق سوخت البته روی دیگری هم دارد که هرازچندگاهی خودش را نمایان می‌کند و آن هم آتش‌گرفتن و انفجار این مخازن که هر از چند یک‌بار شاهد سوانح مربوط به آنها هستیم.

 این در حالی است که آمار سوانح مربوط به خودروهای قاچاق‌بر هم در بحث سوخت و هم اتباع بیگانه نیز در استان کرمان بالا و هزینه‌هایی که برای خود شهروندان و کشور بار می‌کنند نیز زیاد است؛ هر از چند وقتی خبرهای مربوط به سوانح این خودروها، تلفات و مصدومیت افراد یا آتش‌گرفتن خودروها مخابره می‌شود و صحنه‌های دردناکی را به تصویر می‌کشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107020
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.